یک شرکت استارتاپی موفق به ساخت باتری مبتنی بر نانو الماس شده است که برای هزاران سال شارژ خود را تامین می‌کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیما گلشریفی، مدیرعامل شرکت NDB خبر ساخت نمونه اولیه باتری نانویی را اعلام کرد که دوامی در حد ۲۸ هزار سال دارد. استارتاپ ان‌دی‌بی (NDB) اعلام کرده که باتری مبتنی بر نانوالماس ساخته که خودشارژ شونده بوده و می‌تواند برای هزاران سال شارژ را تامین کند.

این پروژه با هدایت مایکل پروپر فیزیکدان دانشگاه کمبریج انجام شده‌است که در آن از نانو الماس برای ساخت باتری استفاده شده‌ است. ساز و کار این باتری به‌گونه‌ای است که در آن بار الکتریکی از الماس استخراج می‌شود و به باتری اجازه می‌دهد که از این‌بار استفاده کند.

گلشریفی می‌گوید: تیم ما رهبرانی در زمینه فناوری نانو، علوم هسته‌ای و در حوزه الماس هستند که تجربه فعالیت دانشگاهی و تحقیقاتی را به گرد هم آورده تا از ترکیب این تخصص‌ها بتوانیم رهیافت جدیدی برای تغییر زندگی ارائه کنیم. ما به‌شدت نگران رفاه در این کره خاکی هستیم و روی کاهش تغییرات آب و هوایی تمرکز داریم تا کره زمین را برای نسل‌های بعدی محافظت کنیم. با استفاده از باتری NDB ما به موفقیت بزرگ و پیشگامانه‌ای در بخش باتری دست پیدا کرده‌ایم که بدون انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هزاران سال دوام داشته باشد. این باتری برای کار تنها به هوای طبیعی نیاز دارد.

او گفت: این باتری تقریبا ۲۸ هزار سال عمر خواهد داشت که برای تلفن‌های همراه، هواپیما‌ها و وسایل نقلیه قابل استفاده است.

به گفته مدیر اجرایی این شرکت، NDB در حال حاضر دو مشتری بتا را برای این فناوری تضمین کرده است که یکی از مشتریان در حوزه چرخه سوخت هسته‌ای و دیگری یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات هوافضا است.

گلشریفی می‌گوید که در حال حاضر اولین نمونه تجاری این باتری در حال ساخت بوده که تا پیش از پایان سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


این باتری از ترکیبات نیمه‌هادی، فلز و سرامیک ساخته می‌شود که در آن از رادیو ایزوتوپ‌ها استفاده شده‌است. انرژی این باتری از ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مورد استفاده در راکتور‌های هسته‌ای تامین شده در حالی که پرتو افشانی آن‌ها کمتر از پرتو افشانی طبیعی بدن انسان است؛ بنابراین استفاده از آن‌ها ایمن بوده و خطری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نانو ، استارتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چطوري جلوي تابش اشعه ايكس اونو گرفتن چون هيچي نميتونه جلوي اشعه ايكس رو بگيره حتي سياه چاله ها ضمنا اگه بشكنه آلودگي راديواكتيو ميده