یک مقام نظامی و امنیتی در وزارت دفاع انگلیس از قدرت زیاد روسیه در حوزه موشکی ابراز نگرانی کرد و گفت یکی از موشک‌های روسی علیه هر هدفی تهدید جدی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیک هانکهال، فرمانده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نسبت به قدرت اتمی روسیه هشدار داد. وی گفته که موشک راهبردی «بروستنیک» می‌تواند در جو زمین به حالت آماده تنظیم شود و علیه هر هدفی تهدید جدی محسوب شود.

فرمانده رکن اطلاعاتی انگلیس در نشستی مشترک که نمایندگان اطلاعاتی استرالیا، کانادا، آمریکا و نیوزیلند هم در آن حضور داشتند، گفت: «مسکو در حال آزمایش یک نوع موشک کروز است که قابلیت حمله از جهات مختلف آن هم به طور غیرمنتظره دارد».

مقام نظامی و امنیتی انگلیس همچنین در ادامه به سرمایه‌گذاری روسیه در توانمندی نظامی در فضای دریا پرداخت و اعلام کرد که روسیه توانایی حمله به زیر ساخت‌های دشمن را دارد.

گفتنی است، موشک بروستنیک یکی از ۶ جنگ افزار راهبردی روسیه محسوب می‌شود ودر مارس ۲۰۱۸ از آن پرده برداری شد.

وبگاه «نیوز مکس» پیش‌تر طی گزارشی، تاکید کرد که آمریکا توانایی مقابله در برابر موشک‌های مافوق صوت روسیه را ندارد. این گزارش تاکید کرد که مسکو این موشک را یک سال زودتر از زمان اعلام شده، به ناوگان دفاعی خود تحویل داده، که این موضوع خود بیانگر قابلیت بالای نظامی روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
قابل توجه دانشگاه هوا-فضای ایران شما نیز با کمک متخصصان و نخبه گان صنایع دفاعی یک چنین موشکی را طراحی و بسازید تا از علم موشکی دنیا عقب نباشیم هم مافوق صوت و هم قابلیت های تنظیم چندجانبه برای اصابت دقیق..............ماشاءالله انشاءالله تعالی..... و این را نباید با وابستگی به شرق یعنی چین و روسیه قیاس کرد بلکه در کسب علم بروز شده در چنین صنایعی و رقابت برای بهتر شدن محصولات بومی و تمام وطنی از روی نسخه های بروز شده جهانی یعنی اینکه از صنایع دفاعی پیشرفته دنیا عقب نمانیم کسب اینگونه علم ها خود عین پیشرفت است و نه پسرفت و وابستگی چراکه قدرت بازدارندگی دفاعی ما را تقویت و به روز رسانی میکند................
آخرین اخبار