هیات‌های عزاداری یزد امسال‌ آیین‌های خود را به صورت مجازی برای همه دنیا برگزار کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیین‌های عزاداری امسال در کشور و از جمله استان یزد بعلت شیوع کرونا متفاوت از سال های قبل برگزار شد.

آیین های عزاداری محرم یزدی‌ها زبانزد خاص و عام است، این آیین که قرن هاست به سبک و شیوه خاص و ثابتی برگزار می شود طی سال‌های اخیر به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده و مورد استقبال مردم دیگر مناطق کشور قرار گرفته است.

یزدی‌ها در آیین‌های دهه اول محرم و همچنین ۱۳ محرم و اربعین حسینی با برپایی هیات های سینه زن و زنجیرزن در فضایی آکنده از معنویت و حزن و اندوه، ارادت خود را به خاندان اهل بیت و سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش ابراز می‌کنند.

اما امسال شیوع بیماری کرونا اجازه نداده تا هیات های عزاداری همچون سال های قبل حضوری فعال و معنوی در حسینیه‌ها و مساجد در پیش داشته باشند؛ هر چند دلها همچنان کربلاست و چشم ها همچنان بارانی؛ اما خطر شیوع کرونا موجب شد تا همه مردم ایران در یک صف واحد به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا گوش فرا دهند.

یزدی‌ها هم از این دستورالعمل مستثنی نبودند و بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تجمعات و حضور در مکان های شلوغ می‌تواند منجر به فراگیرتر شدن این بیماری گردد لذا برخی از عزاداران حسینی و هیئت‌های این استان امسال شیوه‌ای دیگر را در پیش گرفتند.

برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر شد تا کمیته گردشگری مذهبی-معنوی به نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام رساند.

تلاش شد تا با گردشگران خارجی که در سال‌های قبل در مراسم‌های عزاداری محرم یزد شرکت کردند ارتباط مجازی برقرار شود تا تجارب و بازخورد‌های مثبت حضورشان در مراسم را به زبان خودشان در فضای مجازی نشر دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار