سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان قزوین ۴۷ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نامدار  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان قزوین ۴۷ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند  که مجموع این بیماران در بیمارستان های استان به ۳۲۵ نفر رسیده است.

نامدار افزود: ۱۸۰ بیمار در بیمارستان بوعلی قزوین بستری هستند که بیشترین تعداد بیماران بستری در این بیمارستان است .

او اضافه کرد :  شب گذشته اعلام شد ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده است و در حال هماهنگی بودیم که گروهی از بیماران به بیمارستان ولایت، رازی و بیمارستان های خصوصی ارجاع شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  ۶۰ نفر از بیماران در بخش آی سی یو بستری هستند و ۱۸ نفر هم به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند .

به گفته او،،  بر اساس آماری که در کشور وجود دارد ۱۰ درصد بیمارانی که به دستگاه کمک تنفسی متصل می شوند، برگشت دارند و ۹۰ درصد فوت می‌کنند که در استان ۱۹ نفر در انتظار بخش آی سی یو هستند.

نامدار گفت: تعداد کل فوتی ها بر اثر این بیماری در استان قزوین تا روز گذشته ۵۵۰ بیمار با تست قطعی مثبت بوده است که نسبت به ۲۲ هزار تستی که در استان انجام شده، آمار فوتی ۸ درصد است که با میانگین کشوری پیش می‌رود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.