به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عباسی، مدیر کل پست استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مرداد ماه موفق به کسب رتبه برتر شده است، در خصوص عوامل این موفقیت گفت: تلاش تمامی کارکنان در کنار نظارت و کنترل شاخصهای کیفی به صورت هدفمند، تشکیل تیم کیفیت و برگزاری جلسات هفتگی کیفیت از جمله این عوامل است.
به گفته وی، نظارتهای فیزیکی و الکترونیکی، گشتهای میدانی، سرکشی از توابع و شهرستان ها، تشکیل کارگاههای آموزشی ویژه موزعین، متصدیان و مسئولین دفاتر پیشخوان استان از دلایل بهبود شاخصهای کیفی استان به شمار میآید.
او با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون استان مرکزی در کسب رتبه کیفی در بین استانهای برتر قرار داشته است، افزود: با توجه به اینکه حفظ کیفیت مستمر مهمتر از به دست آوردن جایگاه برتر است، به منظور نگهداشت وضعیت کیفی کنونی علاوه بر استمرار برنامههای قبلی، با الگو برداری از مدل ارزیابی کشوری برنامههایی مانند تشویق کتبی و ریالی شهرستانهای دارای عملکرد برتر، تعیین معین کیفیت برای شهرستانها با استفاده از ظرفیت کارشناسان استانی، تقدیر از همکارانی که نقش کلیدی در حوزه کیفیت ایفا میکنند و تعریف شاخصهای کیفی بومی بر اساس مقتضیات استانی اتخاذ شده است.
عباسی در خصوص برنامههای استمرار روند بهبود کیفی استان نیز گفت: ارزیابیهای ۱۵ روزه، ماهیانه و دورهای (سه ماهه، شش ماهه و سالانه) توابع استان به صورت منظم انجام میشود. علاوه بر این، ارزیابی افراد و مسئولان شاخصها بر اساس عملکرد شاخص مربوطه مورد ارزیابی قرار میگیرد و به نوعی کلیه همکاران اعم از دولتی و بخش خصوصی مورد پایش کیفی قرار میگیرند.
مدیر کل پست استان مرکزی بهبود کیفیت را عاملی موثر در افزایش درآمد توصیف کرد و افزود: ارایه خدمت با کیفیت مطلوب و تامین رضایت مندی ذینفعان میتواند مراجعین را به مشتریان وفادار و پتانسیلهای بالقوه را بالفعل تبدیل کند. مشتریان حقیقی و حقوقی وقتی از ارائه سرویسها و خدمات رضایت داشته باشند، قطعاً تمایل بیشتری برای ادامه همکاری و دریافت خدمات خواهند داشت که این موضوع به وضوح در افزایش ترافیک و درآمد تاثیرگذار است.
وی در خصوص شاخصهای موجود ارزیابی کیفی، اظهار داشت: تمامی شاخصهای تعیین شده دارای اهمیت است، ولی با توجه به اینکه از چهار فرایند پستی، توزیع از اهمیت ویژهای برخوردار است. شاخص توزیع به موقع مرسولات یکی از مهمترین شاخصها میباشد، به همین دلیل، پیاده سازی نظام پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP برای موزعین تاثیر چشمگیری در کیفیت توزیع به موقع مرسولات داشته، با این وجود میبایست راهکار عملیاتی مناسبی نیز برای جلوگیری از درج توزیع غیر واقعی توسط موزعین در نظر گرفته شود.
به گفته محمدرضا عباسی، با توجه به تاثیر شاخص مرسولات IPS در ارزیابیهای بین المللی، اهمیت و نظارت بر شاخص یادشده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
او همچنین با اشاره به اینکه عدم رعایت مقررات لفاف بندی در واحدهای قبول و استفاده از لفافهای مستعمل زمینه ساز وقوع بی ترتیبی در مراحل بعدی عملیات پستی میشود، افزود: نظارت بر این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نیازمند نظارت مستمر است. هرچند تاکنون، تلاشهای زیادی در حوزه فنی در راستای استاندارد سازی لفافهای پستی انجام شده است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/