به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) مراسم عزاداری آن حضرت در مسجد طبالیون شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی آیت الهی عضو هیئت امنای مسجد طبالیون شیراز، در مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در خصوص شخصیت آن حضرت بیان کرد:  یکی از ویژگی های ممتاز آن حضرت، احاطه علمی ایشان به اصول اعتقادی و احکام اسلامی بود، به گونه ای که در مقابل هر سؤالی که از او می شد، پاسخی دقیق و اعجاب انگیز، بیان می کرد.

او، بیان کرد:کتاب صحیفه سجادیه مشتمل بر  ۱ ۵ دعا و مناجات از چهارمین پیشوای شیعیان است، که کمال انسانیت و معارف در قالب بشری نسبت به خالق در مومن و اتمام و اکمال را در مقام دعا خلاصه کرده اند.

مصدقی عضو هیئت امنای مسجد طبالیون نیز تصریح کرد: برنامه های این مسجد در دو ماه محرم و صفر شامل برگزاری روضه ابا عبدالله الحسین(ع)، خواندن زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره و برپایی مراسم عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در روز ۲۵ محرم است.

همچنین آیت الهی نیز با اشاره به اینکه مسجد طبالیون با قدمت ۷۰۰ ساله و هم قرین مسجد جامع بوده، که روضه خوانی دو ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه در این مسجد قدمتی ۱۰۵ ساله دارد، ادامه داد:  این مسجد به ۳ علت نامگذاری شده که اولین علت آن زدن طبل ها برای آگاهی مردم از منابر محافل دینی، برگزاری مراسم عزادرای  و نامگذاری مسجد طبالیون به مسجد الاجابه است.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.