خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد دانشگاه «محمد بن زاید» با پژوهشکده‌ای صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز (یک‌شنبه) از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ابوظبی و تل آویو در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

این خبرگزاری در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه هوش مصنوعی «محمد بن زاید» که نخستین دانشگاهی است که در سطح مطالعات عالی و به صورت تخصصی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت و پژوهش می‌کند، تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده «وایزمن» اسرائیل امضا کرده است.

در این بیانیه آمده است: به موجب این تفاهم‌نامه دو موسسه آکادمیک در برخی حوزه‌ها با هدف پیشرفت و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان وسیله‌ای برای تحقق پیشرفت و رشد همکاری خواهند کرد.

امارات همچنین اعلام کرد: این نخستین قرارداد در این سطح میان دو موسسه مطالعات عالی از امارات و اسرائیل است و فرصت‌های همکاری متعددی را برای طرفین فراهم می‌کند از جمله اعزام دانشجویان و همکاران دارای مدرک دکتری، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی، تبادل اطلاعات میان محققان. همچنین طرفین می‌توانند پژوهشکده مشترک ویژه هوش مصنوعی تاسیس کنند.

خبرگزاری رسمی امارات پیشتر اعلام کرده بود شرکت «اپکس» امارات با هدف توسعه و تقویت تحقیقات و پژوهش‌های مربوط به کرونا و بهبود عملکرد دستگاه تست این ویروس برای کمک به تسریع و تسهیل فرآیند آزمایش و انجام آن با دقت بالا برای همه افراد جامعه بر اساس بهترین شیوه‌های جهانی، یک توافقنامه تجاری-راهبردی را با گروه «ترا» رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

رئیس جمهور آمریکا ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) اعلام کرد که امارات و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای عادی سازی روابط و صلح به توافق رسیده‌اند و این توافقنامه به زودی در واشنگتن به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار