شیخ عیسی قاسم با صدور بیانیه اعلام کرد: سازش با صهیونیسم برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آن‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در پی عادی سازی روابط بین کشور‌های عرب  خصوصا بحرین با رژیم صهیونیستی  با صدور بیانیه‌ای این اقدام شوم دولت‌های دست نشانده عربی  را محکوم کرد.


متن بیانیه به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم


همه رژیم‌های حاکم عربی که برای سازش با دشمن صهیونیستی اقدام کرده و یا می‌کنند به خوبی می‌دانند که این سازش برخلاف خواست شرع الهی و بر خلاف اراده ملت‌های امت اسلامی بوده و برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آن‌ها است، و این در حالی است که از زیان‌های بسیار این اقدامات برای این امت و همچنین از دشمنی اسرائیل و آمریکا با امت مطلع هستند؛ و سبب جز این نیست که نظام‌های حاکم به طور مطلق میلی به عدالت با ملت‌ها ندارند و می‌خواهند سلطه را به طور کامل و هر امتیاز و فرصتی را به چنگ آورند. آن‌ها سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل را که در تناقض با منافع اسلام و امت اسلامی است را راهی برای سلطه گری بیشتر بر ملت‌ها و خفه کردن آن‌ها می‌دانند.


نظام‌هایی که اراده و خواست آن‌ها برخلاف اراده ملت‌ها است و تصمیم دارند دارایی‌های کشور‌ها را در دست گیرند و سلطه مطلقه بر مردم داشته باشند و تفکر آن‌ها را ساقط کنند، راهی ندارند جز اینکه کسانی را که زیر سلطه خود هستند تضعیف کنند، وجود آن‌ها را به حاشیه برند، ذلت را بر آن‌ها تحمیل کنند و بین آن‌ها تفرقه ایجاد کرده و هرآنچه را که باعث نهضت و قیام آن‌ها شود تعقیب کرده و از بین ببرند.


وهرگاه بخواهند که ملتی را در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور مثل گاو و گوسفند (گله) رام کنند، اراده آن را سست و ساقط کرده، هرآنچه دارد را از او گرفته و یا اینکه لا اقل خسته اش می‌کنند و یا با بحران‌ها سرگرمش می‌کنند تا مطمئن شوند از داخل انگیزه‌ای برای شوریدن و قیام نداشته باشد.

 

سازش با اسرائیل اقدامی نحس وشوم و هشداری برای بروز شری آشکار برای امت است.


کسی که برای تضعیف تو تلاش می‌کند نمی‌توانی به او برای نهضت و بیداری خویش امیدی داشته باشی و کسی که می‌کوشد تا شما را در مشکلات غرق کند نمی‌تواند تو را از آن‌ها برهاند.


به پاخواستن از شرایط بد و ناگوار نیازمند تلاش‌های بی وقفه است که در عین حال مستلزم صبر شدید می‌باشد.


کسی که به پاخواستن از زمین پستی و سرافکندگی و پرواز به سوی آسمان عزت و کرامت را سخت بشمرد، ذلت رهایش نخواهد کرد ((ولا یغیر الله ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم))، ((خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند)).


ملت‌های امت اسلامی اگر می‌خواهند به مرحله‌ای از خودساختگی برسند که با ارزش شمرده شوند نباید از سیاست‌های کشور خود غافل شوند و باید اراده وخواست آن‌ها در امور کشور و در سیاست‌های داخلی و خارجی محترم شمرده شود.


سازش، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که امروز ملت‌های امت اسلامی با آن مخالفند حتی اگر امروز قدم راست کند- فردا حتما سرنگون وساقط خواهد شد. این اتفاق هنگامی رخ خواهد داد که ملت‌ها وزن موثر خواست و اراده شان را به عرضه در آورند و آن را برای قدرت و حاکمیت خود به کنشگری برسانند.


دیروز امارات و امروز بحرین و فردا کشور سوم و چهارم در باتلاق سازش با دشمن صهیونیستی و گناه بزرگ آن افتاده و می‌افتند، دلیل آن شکاف بسیار عظیم بین حاکمان و مردم در تفکر، روحیه، اهداف و منافع است چنانکه حکومت‌ها در شکستی روحی بسر می‌برند و می‌خواهند آن را به ملت‌ها تحمیل کنند و ملت‌ها باید علیه این شکست مقاومت کنند.


والسلام علی من اتبع الهدی
عیسی احمد قاسم

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.