رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت مهابادی بسته حمایتی تحصیلی دریافت کردند.

سیدحسین مقتدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت و نیازمند این شهرستان همزمان با شروع سال تحصیلی در قالب طرح «مهر تحصیلی» بسته‌های حمایتی دریافت کردند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: ارزش ریالی مجموع این بسته‌های حمایتی ۱۴۵ میلیون ریال بوده که شامل کیف، مداد، خودکار، دفتر و دیگر لوازم‌التحریر موردنیاز یک سال دانش‌آموزان است.

مقتدر با بیان اینکه اهدای این بسته‌ها بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت در راستای اجرای نیت‌های واقفان و از محل ۲ موقوفه مهاباد تامین شد، ادامه داد: از این تعداد ۶۵ بسته در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۳۵ بسته نیز در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه اهدا شد.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت با کمک اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی انجام و بین دانش‌آموزان واجد شرایط توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد تاکید کرد: یکی از طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی بضاعت در قالب تهیه لوازم التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.

مقتدر با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیاز‌های روز جامعه از جمله حمایت دانش آموزان بی بضاعت باشد، زیرا روز به روز جامعه با نیاز‌های مختلفی رو به رو می‌شود که باید برای رفع این نیاز‌ها وقف‌های جدیدی انجام شود.

سال گذشته نیز ۱۱۷ بسته مهر تحصیلی از محل عواید ۲ موقوفه در اختیار دانش‌آموزان نیازمندان مهابادی قرار گرفت.

مهاباد هم‌اکنون دارای ۵۰۷ موقوفه است؛ سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.