معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۰درصد دانش آموزان استان از ابزار لازم ارتباطی شامل گوشی تلفن همراه و تبلت محروم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بندری معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر که با ایرنا گفت‌وگو کرده، بیان کرده است: ۲۰درصد دانش آموزان استان بوشهر از ابزار لازم ارتباطی شامل گوشی تلفن همراه و تبلت محروم هستند که تلاش می‌شود با استفاده از کمک خیران، استانداری و وزارت آموزش و پرورش نیاز این دانش آموزان تامین شود.

او افزود: هزار و ۶۲۹ آموزشگاه معادل ۹۰ درصد مدرسه‌های شهری و روستایی این استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ۸۰۰دانش آموز در ۱۱مدرسه استان که در مناطق سخت گذر قرار دارند با مشکل دسترسی نداشتن و یا ضعف سیگنال روبه‌رو هستند؛ این مدارس به صورت چند پایه و با تعداد کمی از دانش آموزان اداره می‌شوند.

بندری عنوان کرد: مدرسه‌های روستایی که در مناطق ناهموار قرار دارند در صورتی که تعداد دانش آموزانشان کم باشد و امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در آن‌ها وجود داشته باشد کلاس‌هایشان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در مدرسه‌هایی که تعداد دانش آموزان بیشتری دارند نیز دو روز در هفته کلاس‌های ۳۵دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و آموزش در بقیه از طریق صدا و سیما و سایر وسایل ارتباطی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: ۳۰۰نفر از بهترین معلمان استان بوشهر و سرگروه‌های آموزشی در دو ماه ۹۵۰فیلم آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی به مدت ۱۹هزار دقیقه تهیه کرده‌اند که در این مدت ۱۹۱هزار بار بازدید برخط(آنلاین) و بیش از پنج میلیون دقیقه بازدید از آرشیو داشته‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین درس‌نامه‌هایی مربوط به مقطع ابتدایی تهیه و در اختیار راهبران آموزشی قرار داده شده که آن‌ها را به دست دانش آموزان مناطق محروم و سخت گذر می‌رسانند.

بندری با اشاره به اینکه پنج شهرستان این استان در شرایط قرمز و سه شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا هستند، بیان کرد: هرچند همه امکانات برای آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد، اما شورای مدرسه با نظر والدین شیوه آموزش دانش آموزان را انتخاب می‌کند و بر همان اساس اقدام می‌شود.

او افزود: تا زمانی‌که اطمینان لازم از سلامت دانش آموزان نداشته باشیم آموزش حضوری نخواهیم داشت و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدرسه‌ها، تذکر داده می‌شود و تا زمان فراهم شدن شرایط  آموزش به صورت مجازی در آن مدرسه برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دستورالعمل‌های بهداشتی در ۸۰درصد مدرسه‌های این استان رعایت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.