کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز مهاباد گفت:به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر برنامه ترویج آموزش ها‌ی بهداشتی برای عشایر این شهرستان اجرا شد.

جعفر احمد نژاد کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهارکرد: مراقبت بهداشتی و آموزش مقابله با بیماری‌های فصلی و کرونا ویروس، نحوه صحیح دفع فاضلاب و فضولات حیوانی، بیماری‌های عفونی، بررسی وضعیت آب آشامیدنی و بیماری‌های مشترک انسان و دام باهدف آگاه سازی تب کریمه کنگو به عشایر شهرستان توسط کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد به صورت چهره به چهره آموزش داده شد.

او افزود: هدف از این برنامه آموزش و ترویج مراقبت‌های بهداشتی و توزیع ماسک پارچه‌ای و مواد ضدعفونی و تراکت‌های پیشگیری از بیماری کرونا و شستشوی دست‌ها با آب و صابون  به منظور ارتقاء سلامت عشایر است.

احمد نژاد اضافه کرد: در این برنامه تعداد ۳ نفر از کارشناسان بهداشت محیط، گسترش و بهورز در قالب ۲ گروه، آموزش‌های خود مراقبتی و پیشگیری را به عشایر مناطق قوپی بابا علی، قشقونه سفلی و علیا، باگردان سفلی و علیا، لمونج و دوچومان شهرستان مهاباد اجرا کردند.

مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد بیان داشت: جمعیت عشایر شهرستان مهاباد ۲۸۵۴ نفر است و با وجود این تعداد، آموزش‌های مستمر مراقبت‌های بهداشتی برای ارتقاء سلامت عشایر باید به صورت مداوم ادامه یابد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.