مسئول جهاد کشاورزی چورزق طارم گفت:برداشت انار از هزار و ۷۵۰ هکتار از باغات شهرستان طارم آغاز شد.

انار شیرین طارمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،طارم یکی از شهرستان‌های مستعد استان زنجان در حوزه کشاورزی است که سالانه سهم بسیار زیادی در حوزه تامین مایحتاج کشاورزی استان را ایفا می‌کند.

تنوع بالای آب و هوایی هندوستان ایران سبب شده است که این شهرستان از ظرفیت بالایی در کشت انواع محصولات برخوردار باشد، تا جایی که کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند .
 
این روز‌ها که همه جای طارم رنگ کار و تلاش به خود گرفته است،  چورزقی‌ها پیشتاز در برداشت انار شهرستان  شدند..
 
 مسئول جهاد کشاورزی چورزق طارم گفت: کشاورزان طارمی مشغول برداشت انار از بیش از ۱۷۵۰ هکتار از باغ‌های خود هستند که پیش بینی می‌شود در طارم ۲۳ هزار تن انار تولید و روانه بازار مصرف شود.

او افزود:۳ هزارخانوار بهره بردار طارمی هم دربرداشت این محصول فعالیت خواهند داشت.

طاهری ادامه داد:محلی سفید، قرمز، ترش، زاغ، شاهبار ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی، و ترش محلی ارقام برداشتی انارهستند.

 مسئول جهاد کشاورزی چورزق طارم گفت:پایان آبان ماه پایان برداشت انار درطارم خواهدبود.
 
رب انار یکی از فراورده‌هایی است که از انار تهیه می‌شود و اغلب بانوان در نقاط مختلف شهرستان در غیاب صنایع تبدیلی با فرآوری این محصول نسبت به تهیه این چاشنی پر طرفدار اقدام می‌کنند که این امر گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک خرج خانواده‌ها است.

بیشتر انار تولیدی شهرستان به مصرف تازه‌خوری می‌رسد و بخشی نیز با توجه به کیفیت بالا به استان‌های هم‌جوار و برخی کشورها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.