رهبر نهضت اسلامی بحرین در سخنانی اقدام ننگین و سخیف رژیم آل‌خلیفه در علنی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین، در واکنش به اقدام رژیم آل خلیفه بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر که به نظر ملت‌های اسلامی و عربی مردود است، حتما در آینده نزدیک ساقط خواهد شد. نظام‌های حاکم بر برخی کشور‌های عربی دچار شکست روانی شده‌اند و می‌خواهند این شکست را بر ملت‌های خود تحمیل کنند و این، ملت‌ها هستند که باید در مقابل پذیرش این شکست مقاومت کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: این نظام‌ها می‌دانند عادی سازی روابط با دشمن، پاسخ به مطالبات همزمان آمریکا و اسرائیل است و آن‌ها از زیان‌های هنگفتی که این اقدام متوجه امت می‌سازد، آگاه هستند.

شیخ عیسی قاسم در ادامه افزود: حکام برخی کشور‌های عربی برای حفظ حکمرانی خود خواهان عادی سازی روابط با دشمن هستند و سرسپردگی به دولت آمریکا و اسرائیل را فرصتی برای محکم کردن قبضه قدرت خود علیه ملت‌ها می‌دانند. دیروز امارات و امروز بحرین در گرداب عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر گرفتار شدند و فردا کشور‌های سوم و چهارم؛ این روند به علت اختلاف فاحشی است که بین حکومت‌ها و ملت‌ها وجود دارد.


          بیشتر بخوانید:


شورای علمای بحرین نیز در واکنش به اقدام ننگین رژیم آل خلیفه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام رژیم آل خلیفه رویکرد دیکتاتور مآبانه این نظام و اینکه به هیچ عنوان هیچ گونه ارتباطی با ملت بحرین ندارد را کاملا فاش کرد. چقدر خوار و ذلیل است این نظام مستکبر که منتظر یک تماس تلفنی سرور آمریکایی خود است تا با تمام ذلت و خواری، وظیفه بردگی و سرسپردگی‌اش را به جای آورد.

در این بیانیه آمده است: عدم مشروعیت و غیرقانونی بودن این نظام و فاصله‌اش با خواست ملت بحرین دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست و جای تعجب نیست که مجالس صوری وابسته به این نظام (دو مجلس شورا و نمایندگان) به سرعت این خیانت را تأیید و آن را در بوق و کرنا می‌کنند.

مسئله فلسطین، مسئله عقیده، دین، شرف، عزت و کرامت است و آرمان فلسطین تا زمانی که در رگ‌های مسلمانان یک قطره خون در جریان باشد، قابل تسامح و سازش نیست. عادی سازان روابط و خائنانی که با دشمن خدا و امت دست به توطئه می‌زنند، از ما نیستند و ما نیز از آن‌ها نیستیم و از آنان اعلام برائت می‌کنیم.

در حالی که فقط چند روز بیش‌تر از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

این اقدام بحرین واکنش‌های مقامات فلسطینی و بین‌المللی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار