معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: به دنبال توسعه خدمات رسانی اورژانس ۳ فروند آمبولانس دریایی در آب‌های خلیج فارس راه اندازی شد.

محمد نوری ساری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه اندازی اولین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی کشور در سال ۵۴ اظهار کرد: در حال حاضر ما به دنبال گسترش اورژانس در سراسر کشور هستیم تا خدمات مختلفی را  انتقال بدهیم.

او با اشاره به اینکه در گذشته به فکر توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در کشور بودیم، ادامه داد: علاوه بر آن در گذشته فعالیت موتورلانس‌ها در کشور محدود بود، اما امروزه این بخش به اورژانس تهران اضافه شده است و به دنبال راه اندازی موتور‌های بیشتر در سراسر کشور هستیم.

راه اندازی مرکز مشاوره کرونا

او با اشاره به اینکه در حال حاضر سه فروند آمبولانس دریایی در آب‌های خلیج فارس راه اندازی شده است، تاکید کرد: امروز ما به دنبال ارتقای کیفیت خدمات اورژانس کشور نیازمند ابزارهای لازم هستیم که در همین خصوص تفاهم‌نامه‌‌هایی با سازمان‌های مربوطه به امضا رسیده است و چند پایگاه اورژانس هوایی راه اندازی کرده ایم که البته نوع خدمت رسانی تغییر پیدا کرده است به طوری که افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند؛ بر اساس دستورالعمل‌های مشخص ماشین مورد معاینه قرار گرفته و بلافاصله برای سیتی اسکن و انجام سایر اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می‌شوند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران ادامه داد:  اختلال در تکلم، کج شدن صورت و ضعف اندام  از جمله نشانه‌های بروز سکته مغزی در افراد است که اگر در ساعت اولیه درمان شود عوارض ماندگار ناشی از بیماری و سکته مغزی در آن‌ها تعدیل شده در غیر این صورت اینگونه عوارض در آن‌ها باقی می‌ماند.

او ادامه داد: به دلیل افزایش تماس‌ها با توجه به بیماری کرونا سازمان اورژانس کشور مرکز مشاوره کرونا راه اندازی کرده است.

نوری با اشاره به اینکه در شرایط کرونا  آمبولانس‌ها قبل از انجام عملیات جدید کاملا ضد عفونی می‌شوند،  یادآوری کرد:مسائلی مانند مزاحمت‌های تلفنی و عبور از چراغ قرمز در هنگام ماموریت باید برطرف شود که نیاز به پیگیری و تصویب چنین قوانینی در مجلس شورای اسلامی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار