در میان افزایش اختلاف نظر‌ها درباره مذاکرات برگزیت، نخست‌وزیر انگلیس اتحادیه اروپا را متهم کرد که تمامیت ارضی این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، پس از آنکه چند روز پیش از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا لایحه ایجاد بازار داخلی را که دولت پیشنهاد داده بود تصویب کنند و این امر سبب ایجاد اختلاف دیپلماتیک میان لندن و بروکسل شد اظهار کرد اتحادیه اروپا به دنبال تهدید تمامیت ارضی انگلیس است.

در میان انتقادات از بروکسل، جانسون اتحادیه اروپا را به تلاش برای «محاصره» ایرلند شمالی و جلوگیری از حمل و نقل محصولات غذایی از باقی قسمت‌های انگلیس به آنجا متهم کرد.

جانسون در گفتگو با روزنامه تلگراف گفت «باید بگویم ما هرگز به طور جدی فکر نمی‌کردیم که اتحادیه اروپا مایل به استفاده از یک پیمان و مذاکره با حسن نیت باشد و معتقد بودیم به دنبال محاصره یک بخش از انگلیس و جدا کردن آن بخش است و یا آنکه تهدید به نابودی اقتصادی و تمامیت ارضی انگلیس می‌کند.» جانسون ادامه داد «بنابراین بیایید به هرگونه احتمال سوءتفاهم پایان دهیم. بیایید این خطر را برای انگلیس برطرف کنیم. بیایید اتحادیه اروپا را وادار کنیم تهدید‌ها را از روی میز کنار بگذارد. بیایید این لایحه را به سرانجام برسانیم و از مذاکره کنندگان پشتیبانی و از کشور محافظت کنیم.»

لایحه بازار داخلی هفته گذشته موج اختلافات بسیاری را در روند مذاکرات برگزیت ایجاد کرده بود، زیرا بر اساس آن برخی از تعهدات مربوط به کمک‌های دولتی و بررسی‌های گمرکی در ورود کالا به ایرلند شمالی که در توافق برگزیت در ژانویه گذشته به دست آمده بود زیر پا گذاشته می‌شود.

هفته گذشته مذاکره کنندگان لندن و بروکسل دور هشتم از مذاکرات خود را درباره توافق تجارت آزاد برگزار کردند. انگلیس ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک و یک دروه انتقال یازده ماهه را آغاز کرد که این دوره در پایان سال جاری به پایان می‌رسد. در حال حاضر هر دو طرف از یکدیگر به دلیل پیش نبردن گفتگو‌ها و به بن‌بست رساندن آن انتقاد دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار