عصر روز گذشته در پی گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت این اداره دو دستگاه کامیون حاوی ۳۰ تن چوب آلات غیر مجاز جنگلی کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دوستی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شوش گفت:  ۲ دستگاه کامیون حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی در حوزه استحفاظی شهرستان که در حال تردد در مسیر ترانزیتی اهواز شوش بودند، کشف شده است.

او افزود: این محموله بارگیری شده، توسط نیرو‌های پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شوش توقیف شد.

دوستی با بیان اینکه به منظور سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان شوش عنوان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و ... را با شماره تماس ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت» اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار