فرودگاه بیروت به یک هواپیمای ترکیه‌ای به خاطر عبور از آسمان سرزمین‌های اشغالی، اجازه فرود نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای به دلیل عبور از آسمان سرزمین‌های اشغالی، اجازه فرود در فرودگاه بیروت را نیافت.

«فادی الحسن» رئیس فرودگاه بیروت، اعلام کرد مدیریت فرودگاه به این هواپیمای باری ترکیه به دلیل عبور از آسمان فلسطین اشغالی، اجازه فرود در این فرودگاه را نداد.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از رئیس فرودگاه بیروت نوشت: این هواپیمای باری قرار بود از عمان مستقیم به سوی بیروت رود؛ اما ظاهرا وقوع اشتباهی از سوی طرف ترکیه‌ای سبب شد تا از آسمان سرزمین‌های اشغالی عبور کند.

او البته تصریح کرد این مسأله تبعاتی نخواهد داشت و توافقی با ترکیه در این خصوص وجود دارد. لبنان با تمامی شرکت‌های هواپیمایی که قصد ورود به بیروت را دارند، شرط کرده است که از آسمان اسرائیل عبور نکنند.

گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود از عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

ترامپ در حساب توییتری خود نوشته بود: امروز یک دستاورد تاریخی دیگر به وقوع پیوست. دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی بحرین با یک توافق صلح موافقت می‌کنند؛ دومین کشور عربی که با اسرائیل در ۳۰ روز گذشته صلح می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شد که تنها چند هفته بیش‌تر از اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد. همچنین اقدام بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات را از سوی گروه‌های فلسطینی و مقاومت به دنبال داشت. سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد هیچ توافق سازشی با رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را از وظایفش به عنوان یک رژیم اشغالگر مبرا نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار