کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ارتباط با کشور‌های ذره‌ای برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان از به بن‌بست رسیدن آنهاست.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آشکارسازی روابط خائنانه رژیم صهیونیستی و بحرین، گفت: متاسفانه روند آشکار شدن ارتباطات برخی از کشور‌های مرتجع عرب منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

او افزود: بحرین جزء کشور‌هایی بود که بیش از ۲۰ سال با رژیم صهیونیستی ارتباطات پنهانی داشت و به دلیل اینکه این رژیم اجازه افتتاح یک پایگاه دریایی را به نیرو‌های متجاوز آمریکایی در منطقه داده بود، مسئله ارتباط منامه با رژیم صهیونیستی زیاد مورد توجه قرار نمی‌گرفت و ارتباط مستقیم با آمریکا از جهت نظامی و دادن پایگاه به آن‌ها یک حالت ابهامی را در مورد رابطه رژیم صهیونیستی و بحرین ایجاد کرده بود که کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

مسائل غرب آسیا تصریح کرد: با توجه به شرایط نا بسامانی که ترامپ در انتخابات خود دارد، معضلات بسیار سنگینی که در طول ۷۰ سال گذشته رژیم صهیونیستی نداشته و اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر می‌رسد که آشکار شدن روابط برخی از کشور‌های مرتجع عرب بیش از آنکه به نفع خود آن‌ها باشد، به نفع دولت نتانیاهو و انتخابات ترامپ خواهد بود، در واقع واشنگتن با  این آشکار سازی که تاکنون دو مورد از آن توسط ترامپ اعلام شده، در صدد بهره مندی از آیپک صهیونیست‌ها در حوزه انتخاباتی است.

صدر الحسینی ادامه داد: به نظر می‌رسد که کشور‌هایی که تاکنون به صورت پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند، از این به بعد این ارتباط به صورت آشکار در مجامع عربی بیان خواهد شد.

او ادامه داد: مواضعی که جریان‌های انقلابی و مقاومتی در فلسطین پس از آشکار شدن روابط دو کشور امارات و بحرین گرفتند کاملا از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که تاکنون این کشور‌ها به صورت منافقانه صحبت از آرمان فلسطین و بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود بودند، اما در شرایط فعلی این موضوع بر همه جهان عرب و به ویژه فلسطینی‌هایی که محور اتحاد جهان عرب هستند، آشکار شد که این کشور‌های منافق به هیچ عنوان در طول ۲ دهه گذشته و برخی از آن‌ها حتی بیشتر به دنبال رسیدن به نقطه مطلوب فلسطینیان نبودند، بلکه از پشت خنجر به فلسطین و آرمان آن‌ها می‌زدند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آشکار سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی موقعیت جدیدی را برای مقاومت ایجاد کرده است که مقاومت بدون توجه به شعار‌های دروغین کشور‌های مرتجعی که تاکنون با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند، بتواند با انسجام بیشتر برای اهداف خود گام بردارد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ارتباط با کشورهای ذره ای هستند، گفت: کشور‌های ذره‌ای مانند بحرین که برای دیدن آن‌ در روی نقشه باید ذره بین در اختیار داشته باشیم، نمی‌توانند نقش قابل توجهی را در نظام بین الملل بازی کنند و تنها کاری که می‌توانند برای آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام دهند، این است که سیاه لشکر‌های آن‌ها را اضافه کنند، همچنین این‌ کشور ها به دنبال این هستند که حاکمیت خود را با اتکا به رژیم صهیونیستی افزایش دهند.

صدر الحسینی ادامه داد: کشور‌هایی مانند بحرین و امارات به دلیل عدم حمایت مردمی تصور می‌کنند که با تکیه بر حاکمیت موجود در رژیم صهیونیستی می‌توانند مقبولیت خود را افزایش دهند و بدین شکل محبوبیتی در بین کشور‌های بزرگتر پیدا می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ارتباط با کشورهای ذره ای برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان از به بن‌بست رسیدن آمریکاست که برای حل مشکلات خود دست به دامن کشور‌هایی شده است که هیچگونه توانمندی در حل مشکلات خود، منطقه و نظام بین الملل ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار