باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حرکت قطار دولت بر ریل جهش تولید

جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت هر کشور است که به افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت اقتصادی منجر می‌شود.

گزارش ///به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سال گذشته گفتیم «رونق تولید»، امسال سالِ جهشِ تولید است. این شد شعار امسال؛ کسانی که دست‌اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‌شاء‌الله جهش پیدا کند و یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ان‌شاء‌الله به وجود بیاورد»؛ این قسمتی از سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال است.

جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت هر کشور است که در نهایت به افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت اقتصادی منجر می‌شود. اقتصادی که متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی های داخلی است و عملیاتی شدن آن در کشور، ضمن به ارمغان آوردن رفاه و رفع مشکلات معیشتی مردم، باعث جلوگیری از خسارت آفرینی های دشمنان و ضربات شان بر پیکره‌ی اقتصاد ملی می شود. از سوی دیگر، واقعیت‌های موجود در اقتصاد ایران در زمینه ی حمایت از تولید ملی و رشد و رونق آن نشان می‌دهد که کشور از این جهت هنوز به نقطه ی قابل قبول نرسیده است. پس از تعیین شعار سال چرخه دولت برای تحقق جهش تولید به کار افتاد.

گزارش ///

وزارت اقتصاد آغازگر جهش تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای تحقق جهش تولید، طی بخشنامه‌ای در تاریخ پنجم فروردین امسال، ضمن ابلاغ فهرست اقدامات در چارچوب پنج محور «تأمین مالی»، «تقویت سرمایه گذاری»، «توسعه تجارت خارجی»، «بهبود محیط کسب و کار» و «انضباط مالی و مولدسازی دارایی‌های دولت» به معاونان وزیر، مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها و روسای سازمان‌های وابسته و تابعه این وزارتخانه، از آنان خواست در این خصوص، با حداکثر اهتمام نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی شامل اهداف، گام‌ها و معیار‌های ارزیابی عملکرد دقیق، در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

گزارش ///

ارتقای توان تولید با کلینیک‌های عارضه یابی

۳۰ اردیبهشت سال ۹۹، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با ابلاغ ۳۰ اولویت این وزارتخانه در حوزه اقتصادی استان‌ها، از استانداران سراسر کشور خواست در چارچوب این سیاست‌ها، همه تلاش خود را به منظور تحقق «جهش تولید» به کار گیرند و با ایجاد «کلینیک‌های عارضه یابی» نسبت به ارتقای توان تولید، توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اقدامات لازم را به عمل آورند.

وزیر کشور خطاب به استاندار کشور بیان کرد که استانداران با برنامه ریزی صورت گرفته، ضمن اتخاذ تدابیر لازم، محور‌های مورد اشاره را با استفاده ازظرفیت‌های موجود درمناطق و از طریق شوراها، ستاد‌ها و کارگروه‌های تخصصی مرتبط از قبیل؛ «شورای برنامه ریزی و توسعه استان»، «ستاد راهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی»، «کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی»، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید»، «کارگروه اقتصادی، اشتغال وسرمایه گذاری»، «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی»، «شورای استانی معادن» «شورای ساماندهی مبادلات مرزی» و «ستاد تنظیم بازار»، مورد پیگیری قرار دهند.

گزارش ///

دولت الکترونیک، بلندترین گام برای تحقق جهش تولید

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ۲۶ خرداد جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد که دولت، مردم و بخش خصوصی باید دست به دست هم جهش تولید را در کشور رقم بزنند.

او بیان کرد که برنامه دولت تسهیل فرآیند‌های ورود به بازار کسب و کار‌ها و کاهش زمان دسترسی به مجوز‌ها با کمک دولت الکترونیکی است.

امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که گسترش دولت الکترونیک برای سربلندی در تحقق جهش تولید بسیار تاثیر‌گذار است.

او معتقد است که ما شاهد پیچ و خم‌های فراوانی در بخش‌های تولیدی خود هستیم که چالش‌ها دریافت مجوز و الکترونیکی شدن دولت تا حدودی کاهش می‌یابد.

گزارش ///

معاون اول رئیس جمهور، سکان‌دار کارگروه جهش تولید

عید قربان امسال رهبر انقلاب در بیانات خود بر لزوم تشکیل کارگروهی زیر نظر سران قوا برای رفع موانع تولید و جهش تولید تاکید کردند.

بر این اساس ۱۴ مرداد امسال، رئیس جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بیان کرد که کارگروه رفع موانع تولید و جهش تولید با مسئولیت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان روسای قوه قضاییه و مجلس تشکیل و کار خود را بلافاصله شروع خواهد کرد.

چند ماه دیگر تا پایان سال مانده و انتظار بر این است که دولت اقدامات بیشتر و گسترده‌تری برای تحقق جهش تولید انجام شود تا تغییرات چشمگیری در سال آخر دولت انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
کدام جهش تولیدی دولت ریشه دامداری و کشاورزی را خشکاند در عوض دزدی و رانت خواری و فساد را هدف کار خود کرده است. این همه ظلم که به دامدار و کشاورز وارد کردند
Iran (Islamic Republic of)
چرک نویس
۱۰:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
قطار دولت دست کرده تو جیب مردم یه روز با نوسان دلار یه روز طلا حالا هم بورس خدا نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دولت از این قطار های سریع سه که زود همه چیز رو درست اما هر کاری میکنم نمی تونن روبه جلو جهش کنند با سرعت به عقب برمیگرده و همه چیزا رو خراب ترمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دو حالت بیشتر نداره:
یا ملت خواب هستند و متوجه نیستند یا دولت؟
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۷:۲۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
همون قطار از ریل خارج شده زنگ زده دولت حرکت نکرده اینه وضعیت ما وای به روزی حرکت کنه خدا کنه بدون گازوییل بمونه مشکلاتمون تو ۱۰۰روز حل کرد بنده خدا رونق اقتصادیش بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
تا حالا که قطار که چه عرض کنم موشک شاید باید گفت به سوی جهش قیمت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بیدار بشید قطار هل بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
والا هربار که‌ قصدکاریو داشتن بدتر خراب کردن ، فکر کنم کلا هیچ کاری نکنن سنگین‌ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
کشور 41 ساله افتاده دست آدم های عقده ای و بی سواد و نتیجه اش شده اینی که می بینیم
Germany
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
الان نمی دونی کی داره مافیا بازی در میاره !کی رانت می کنه! کی انبار کنه
کی صد تا صد تا ماشین خونه داره؟
و بورس و هزار تا چیز دیگه می خره و واردات داره!
بابا اطلاعات بانکی کشور درست کنید
کشور رو مثل سیستم اروپا کنید
کشور رو با مالیات بچرخانید!
بعد میگن تقصیر تحریم هست
تحریم چهل درصد باشه َ!
شصت درصد دولت هست !
این همه جوان داریم مدیریت کنید !
ممنون میشیم!
باید اسم طرف توی بانک و یا اداره مالیات بزنی
همه چیزش بالا بیاد و اطلاعات یک شخص باید سیستم امنیت مالی یک کشور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
جهش قیمتها!!! نه جهش تولید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
جهش تولید یک ابزار نیست نتیجه ی یک تلاش بسیار زیاد و هدفمند و هوشمندانه است که بوسیله ی اخلاص و پرهیز از ریاکاری بوجود میاد.
Germany
Ahmad
۱۶:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
همانی که داریم را بتوانن حفظ کنند جای شکر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دولت الکترونیک؟!؟! ؟! ؟! ؟! ؟! ؟!
مگه وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات ساخته؟ که حالا شما داری از دولت الکترونیک میگویید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
والله کلا قطار دولت از ریل خارج شده کجا سیر میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
قطار دولت بر ریل جهش تولید حرکت میکند ولی برعکس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار