مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت شود.

زاهد حاجی میرزایی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: استان کردستان دارای ۷۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گردو است که بیشترین میزان آن  به ترتیب در شهرستان‌های سنندج ، بانه و سروآباد قرار دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۸ هزار تُن گردو در استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بهره بردار گردو در کردستان مشغول فعالیت هستند، گفت: استان کردستان به دلیل آب و هوای سرد و معتدل از استان‌های مستعد برای پرورش درخت گردو است.

او با اشاره به اینکه برداشت این محصول از اواسط شهریور شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد،بیان کرد:‌خوشبختانه امسال باغات گردوی کردستان دچار خسارت و آسیب دیدگی ناشی از شرایط جوی نشد.

حاجی میرزایی با اشاره به وجود ۵۰ هزار هکتار باغ در سطح استان گفت:تاکنون عملیات سرشاخه کاری درختان با هدف اصلاح، احیا و نوسازی در ۴۰۰ هکتار از باغات استان انجام شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان افزود:امسال نیز بهره برداران این استان با راهنمایی و هدایت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ۲۵۰ هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می‌کنند که  با این کار علاوه بر افزایش کیفی محصول عملکرد محصول را نیز افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.