پروان گفت:در سال گذشته در روند تأمین میوه هنوز درگیرکرونا نشده بودیم و امسال کرونا مانعی جدی در تنظیم بازار شب عید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسین پروان معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم ، در خصوص تنظیم بازار میوه گفت: سال گذشته ۹۰۰ تن میوه برای شب عید تأمین و توزیع شد که شامل ۳۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال بود.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم افزود: قیمت‌ها در سال قبل متغیر بود و در ابتدای طرح قیمت سیب ۶ هزار تومان و پرتقال ۴ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

پروان تصریح کرد: از پنجم فروردین قیمت پرتقال به ۴ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت و سیب باقیمت ۵۵۰۰ تومان عرضه شد و تا پایان طرح تنظیم بازار توانستیم تعادل قیمت را حفظ کنیم.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم بیان کرد: امسال پرتقال با قیمت ده هزار تومان و سیب ۸ تا ۱۰ هزار تومان در بازار وجود دارد و افزایش قیمت میوه، تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است.

پروان گفت: بر اساس اعتبارات سال قبل باید میزان نیاز را اعلام کنیم وچون دولت یارانه‌ای که تعیین کرده بسیار پایین است انگیزه‌ای برای مباشرین وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم گفت: مبلغ یارانه میوه در مدت یک‌ماهه گذشته در اختیار مباشرین قرارگرفته که البته برای تمامی مباشرین پرداخت‌نشده است.

او افزود: مبلغ یارانه قم ۶۰۸ میلیون تومان است که با این وضعیت اقتصادی تأمین میوه امکان‌پذیر نیست که این رقم تقسیم‌بر ۹۰۰ تن مبلغ ۶۸۰ تومان یارانه برای هر کیلو می‌شود درحالی‌ که با هزینه میوه امسال یک رقم ناچیزی است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم تصریح کرد: از طرفی در سال گذشته در روند تأمین میوه هنوز درگیرکرونا نشده بودیم و از اسفندماه درگیر مشکلات زیادی شدیم و امسال کرونا مانعی جدی در تنظیم بازار شب عید است.

پروان عنوان کرد: یارانه سال قبل ۲۵ درصد هزینه میوه می‌شد و انگیزه ایجاد می‌کرد و امسال این میزان یارانه انگیزه‌ای ایجاد نمی‌کند و خرید میوه توجیه اقتصادی ندارد.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم افزود: امسال بسیاری از استان‌ها در خرید میوه مستاصل شدند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در تنظیم بازار شب عید با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار