شهر اردل به مرحله نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از راه یابی اردل به مرحله نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

او افزود: پس از دریافت فراخوان شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی استان جهت اجرای این طرح، کارگاه آموزشی طرح مذکور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و با حضور رؤسا و کارشناسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان شهرداری‌های و رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان در محل هتل جهانگردی شهرکرد برگزار شد.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: پس از برگزاری کارگاه، این اداره کل ۱۳ طرح خود را با موضوعات موسیقی، ادبیات، صنایع‌دستی و سنتی، تجسمی و هنر‌های نمایشی، همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرد.

او ادامه داد: پس از انجام چند مرحله داوری از میان ۳۶۷ شهر مشارکت کننده در این طرح، شهرستان اردل در حوزه ادبیات توانست به مرحله نهایی راه یابد.

شریفی گفت: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجرا است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار