عملیات پاکسازی لکه نفتی در غرب سکوی نفتی ابوذر واقع در اطراف جزیره خارگ آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به دنبال دریافت تصاویر ماهواره‌ای از مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا مبنی بر دیدن شدن لکه در غرب سکوی نفتی ابوذر، بلافاصله برنامه ریزی و هماهنگی برای انجام عملیات مهار و پاکسازی آلودگی نفتی انجام شد.

محمد قاسمی افزود: در این زمینه عملیات بارگیری تجهیزات مقابله با آلودگی و بیش از ٣٠ بشکه مواد امحا کننده بر روی شناور خلیج فارس انجام شد و تجهیزات به همراه کارکنان عملیات مقابله با آلودگی دریا به موقعیت گزارش شده اعزام شدند.

او با اشاره به هماهنگی صورت گرفته برای اعزام یدک کش از بندر امام، بیان کرد: شناور ناجی ۸ ساعت ۵:۳۰ صبح امروز از بندر خارگ برای پایش آلودگی به موقعیت اعزام شد و ساعت ۷:۳۰ صبح این شناور لکه آلودگی را به صورت وسیع و پراکنده رویت کرد.


بیشتر بخوانید


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: همزمان شناور صبور٢ از بندر امام خمینی برای مشارکت در عملیات مهار و پاکسازی به موقعیت اعزام شد.

قاسمی با اشاره به اینکه منشاء آلودگی در دست بررسی است، عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته، عملیات بوم اندازی و استفاده از امحاکننده‌های شیمیایی به وسیله یدک کش‌های مجهز به بازوی پاشش مواد زایل کننده نفت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.