مسئول مسابقه ملی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: ۱۹ نخبه استان از ۱۷ رشته به رقابت‌های نوزدهمین المپیاد ملی مهارت راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  جمشید رحیمی مسئول مسابقه ملی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: ۳۱ خرداد سالجاری مرحله شهرستانی نوزدهمین المپیاد ملی مهارت در این استان برگزار شد که ۶۴۳ نفر در ۳۶ رشته به رقابت پراختند.

او اضافه کرد: از شرکت کنندگان در این دوره از رقابت‌ها به صورت کتبی و عملی آزمون دریافت شد و کارشناسان حاضر در این رقابت‌ها به شرکت کنندگان نمره دادند و افرادی که موفق به کسب حداکثر ۷۰ نمره از ۱۰۰ شدند به مرحله استانی راه یافتند.

مسئول مسابقه ملی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان بیان کرد: پس از برگزاری این آزمون ۷۰ نفر در ۲۶ رشته موفق به راهیابی به مرحله استانی این المپیاد شدند که مرحله استانی مسابقات ملی مهارت نیز با حضور این افراد هفته گذشته برگزار شد.

رحیمی اضافه کرد: ۱۹ نفر در ۱۷ رشته به مرحله المپیاد ملی مهارت راه یافتند که ۱۵ رشته انفرادی و ۲ رشته تیمی بود همچنین ۲ تن از راهیافتگان به المپیاد کشوری مهارت، بانوان نخبه این استان هستند.

او رشته‌های راه یافته به این دور از رقابت‌ها را شامل خیاطی، آشپزی، طراحی مهندسی مکانیک، الکترونیک، جواهر سازی، تاسیسات الکتریکی، فناوری آب، کنترل صنعتی، کاشی کاری کف و دیوار، جوشکاری، طراحی فضای سبز، طراحی گرافیک، نقاشی خودرو، صافکاری، تراش سی. ان. سی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین و گل آرایی عنوان کرد.

مسئول مسابقه ملی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان کشف استعداد‌های حرفه‌ای افراد ماهر، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی نخبگان مهارتی را از دیگر اهداف برگزاری این دور از رقابت‌ها برشمرد.

رحیمی ادامه داد: مرحله کشوری نوزدهمین المپیاد ملی مهارت از مهرتا پایان آذر سال‌جاری در ۱۶ استان برگزار می‌شود و منتخبان به مرحله جهانی راه می‌یابند.

او خاطرنشان کرد: دور قبل المپیاد ملی مهارت یک نخبه همدانی در رشته مهندسی مکانیک به مرحله جهانی راه یافت و دیپلم افتخار را از آن خود کرد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار