حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد از آغاز امسال تاکنون ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه‌آهن سراسری در شمال کشور نقش موثری را در مراودات کالا در منطقه ایفاء می‌کند از رشد ۵۸ درصدی حمل ریلی کالا از آغاز امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال در بندرامیرآباد خبر داد.

او با اشاره به اینکه حمل ریلی کالا در این بندر از آغاز امسال تا کنون ۳۳ هزار و ۷۳۴ تن بوده که در مقایسه با میزان ۲۱ هزار و ۴۰۴ تن همین مدت در پارسال رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: ۴۰۱ دستگاه واگن در مدت مشابه پارسال به منظور تخلیه و بارگیری کالا وارد بندر شدند، که امسال این تعداد به ۶۳۱ دستگاه واگن افزایش یافت.

سعیدی پور گفت:کالا‌های ساختمانی با حجم ۲۴ هزار و ۷۳۸ تن، ذرت به میزان ۵ هزار و ۷۶۴ تن و فلزات به مقدار ۲ هزار و ۲۴۳ تن را از عمده کالا‌هایی برشمرد که در این مدت با واگن جابجا شده است.

او میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را از آغاز امسال تاکنون یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۲۳ تن عنوان کرد و افزود: از این میزان ۹۸۴ هزار و ۷۵ تن مربوط به تخلیه کالا و ۳۱۳ هزار و ۲۴۸ تن دیگر مربوط به بارگیری بوده است.

سعیدی پور کالا‌هایی همچون جو، ذرت، روغن خوراکی، کالا‌های ساختمانی و معدنی و فلزات را از جمله کالا‌هایی برشمرد که فراوانی تخلیه و بارگیری آن‌ها در این مدت نسبت به کالا‌های دیگر قابل توجه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر اینکه این بندر در میان بنادر شمالی سهم بیش از ۵۰ درصدی را در بخش صادرات، واردات و تخلیه و بارگیری کالا به خود اختصاص داده است ابراز امیدواری کرد در نیمه دوم امسال شاهد افزایش بیش از پیش فعالیت‌های بندری در حوزه بازرگانی و حمل و نقل کالا باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.