مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری با شگرد فروش اینترنت ارزان

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان در خصوص فیشینگ و کلاهبرداری با شگرد تبلیغات فروش کالا‌ها و خدمات ارزان در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا گفت: متاسفانه با وجود هشدار‌های مکرر پلیس فتا، همچنان شاهد آن هستیم که شهروندان در خصوص تبلیغات فروش کالا‌ها و خدمات ارزان قیمت در دام فیشینگ می‌افتند.

او  افزود: طی روز‌های گذشته در استان شاهد آن بودیم که شهروندان در پی تبلیغی تحت عنوان "با پرداخت ۲۰,۰۰۰ ریال صاحب ۱۲ گیگ اینترنت رایگان شگفتی انگیز ما شوید‌" فریب خورده و به دام فیشینگ کلاهبرداران مجازی افتاده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بستر این تبلیغات اینستاگرام و تلگرام بوده است افزود: بسیاری از تبلیغات ارزان قیمت و خاص که در بستر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد از سوی مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از شهروندان است.

سرهنگ حسن کیخا ادامه داد: کلاهبرداران با این ترفند قصد دارند با جمع‌آوری اطلاعات کارت بانکی شهروندان از حساب‌های بانکی ایشان سرقت کند.

او  با تأکید بر اینکه این کلاهبرداران فعال در فضای مجازی با هدف افزایش میزان اعتماد کاربران و پیش‌برد اعمال مجرمانه خود درگاه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که دارای محل ورود رمز پویا باشد، به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام هرگونه عملیات بانکی یا واریز وجه، علاوه بر توجه به دستور العمل امن Https از صحت دامنه سایت که بایستی دامنه Shaparak.ir باشد اطمینان حاصل کرده و از اصالت درگاه بانکی یقین پیدا کنند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: مراقب این گونه تبلیغات که از طریق شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد، باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت هدایت می‌کنند بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است؛ لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا برای طرح شکایات خود با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

دستگیری قاتل جوان زاهدانی

‌با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان متهم به قتل جوان ۲۸ ساله زاهدانی پس از ۲۰ روز فرار به دام افتاد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در تاریخ ۲۸ مرداد ماه سال جاری در پی اعلام مرگ مشکوک یک جوان در یکی از بیمارستان‌های زاهدان بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل، جسد جوانی ۲۸ ساله را که بر اثر اصابت گلوله سلاح ساچمه زن به ناحیه گردن و سینه به قتل رسیده بود، مشاهده کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این جوان طی یک نزاع دسته جمعی در یکی از محلات زاهدان توسط یکی از طرفین درگیری با شلیک سلاح ساچمه زن به شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داده است.

این مقام انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در همان ساعات اول، تمامی افراد حاضر در این نزاع جمعی شناسایی و در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند، ولی با بررسی تیم رسیدگی کننده به پرونده مشخص شد ضارب اصلی به مکانی نامعلوم گریخته است.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری قاتل متواری ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل سرنخ‌هایی از محل اختفاء او در یکی از محلات زاهدان به دست آمد و سرانجام صبح روز گذشته این متهم ۲۹ ساله در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۲۰ روز فرار دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف سلاح استفاده شده در این قتل در مخفیگاه قاتل خاطر نشان کرد متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.

انهدام باند سارقان مسلح منزل در نیکشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر اعضای باند ٣ نفره سارقان مسلح منزل به دام افتادند.

سرهنگ حمید نوری فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر  گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در سطح شهرستان نیکشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه سرقت و جمع آوری قرائن و شواهد موجود، مشخصاتی کلی از سارقان و شیوه و شگرد آن‌ها به دست آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه طی یک سری اقدامات تخصصی اعضای یک باند ٣ نفره سارقان منزل شناسایی و متهمان با هماهنگی قضائی، غافلگیرانه و ضربتی داخل مخفیگاهشان در یکی از محلات نیکشهر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان مشخص شد که آن‌ها با استفاده از یک سلاح کلت کمری وارد منزل مذکور شده و با تهدید اهالی منزل تعداد ٣ دستگاه گوشی موبایل و مقداری پول نقد را به سرقت بردند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد خونین پژو پارس‌ها

برخورد شدید ۲ دستگاه سواری پژو پارس در محور "خاش- زاهدان" ۴ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت: عصر روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۵ محور "خاش-زاهدان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده مشخص شد، ۲ دستگاه پژو پارس به صورت رخ به رخ به شدت با یکدیگر برخورد کرده اند، تصریح کرد: در این حادثه هر ۲ راننده و ۲ سرنشین از هر ۲ خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر خودرو‌ها نیز به شدت مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ بهروزی زاده علت تامه این حادثه تلخ رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه سواری پژو پارسی که از زاهدان به سمت "خاش" در حرکت بوده، اعلام کرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت باطری از یکی از دکل‌های شرکت‌های مخابراتی در خیابان امام خمینی (ره) این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و با استفاده از سرنخ‌های موجود، ردپای ۲ متهم سابقه دار را در این سرقت پیدا کرده و با هماهنگی مقام قضایی این افراد را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این ۲ متهم ۴۱ و ۴۵ ساله ضمن اعتراف به بزه ارتکابی در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری کنند.

قاتل جوان خاشی پس از ۱۳ روز فرار دستگیرشد

با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش، قاتل جوان ۲۱ ساله خاشی پس از ۱۳ روز فرار دستگیر شد.

سرهنگ"ابراهیم کوچکزائی" فرمانده انتظامی استان شهرستان خاش گفت: سوم شهریور ماه سال جاری در پی اعلام مرگ مشکوک یک جوان بر اثر چاقو خردگی در بیمارستان شهر خاش موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: گارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در بیمارستان، جسد حوانی ۲۷ ساله را مشاهده کردند که بر اثر اصابت چاقو به ناحیه قفسه سینه به قتل رسیده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش وارد عمل شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه، عامل این جنایت را شناسایی و مشخص شد متهم پس از ارتکاب به قتل متواری شده است.

سرهنگ کوچکزائی بیان داشت: تلاش مأموران برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه با تلاش شبانه روزی تیم رسیدگی کننده به پرونده مخفیگاهش در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و این متهم ۲۶ ساله طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۱۵ روز فرار دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان شهرستان خاش گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به این جنایت گفت، بر سر یک سری مسائل جزئی مدتی با مقتول اختلاف داشته و روز حادثه پس از درگیری لفظی با او به دلیل خشم زیاد کنترل خود را از دست داده و با ضربه چاقو او را به قتل رسانده است.

او  خاطر نشان کرد: پس از اخذ اظهارات متهم، او به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار