در عملیات‌های جداگانه‌ای از سوی فرماندهی مرزبانی استان خوزستان، ۹۲ راس دام سبک و سنگین در هنگ مرزی دشت آزادگان کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفر بیت غانم جانشین هنگ مرزی دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرزبانان هنگ مرزی با استفاده از ظرفیت‌های یگان‌های مستقر در مرز و با اشراف اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال و خروج دام قاچاق از کشور آگاه و بلافاصله با در نظر گرفتن تمهیدات عملیاتی وارد عمل شدند.

او افزود: ماموران در عملیاتی برنامه ریزی شده جداگانه تحت عنوان پاکسازی هورالعظیم و محور‌های منتهی به آن و معابر مرزی، ۳ دستگاه خودروی حامل دام را هنگام حرکت به سمت مرز شناسایی و متوقف کردند که در این رابطه ۳ متهم دستگیر شدند و ۵۳ راس گوسفند و ۲ راس گاو به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

سرهنگ بیت غانم با بیان اینکه در این رابطه پرونده اولیه تشکیل و متهمان به همراه دام‌های کشف شده تحویل مراجع قانونی شد، اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی دشت آزدگان و هویزه با آمادگی کامل هرگونه ورود و خروج را در مرز با دقت رصد می‌کنند و با اعمال سودجویانه در مرز قاطعانه برخورد خواهد شد.

۳۸ راس دام سنگین قاچاق در مرز دشت آزادگان کشف شد

سرهنگ یدالله شرفی جانشین مرزبانی خوزستان نیز گفت: مرزبانان هنگ مرزی دشت آزادگان با اشرافیت اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال و خروج یک کاروان دام به خارج کشور آگاه و بلافاصله بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند و با در نظر گرفتن تمهیدات عملیاتی وارد عمل شدند و قاچاقچیان پس از رویارویی با اقتدار آنها، با استفاده از تاریکی شب و آشنایی به منطقه به عمق کشور همسایه متواری شدند که در این زمینه تعداد ۳۸ راس گاومیش به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد نیز مهار و ضبط شد.

او با اشاره به پیامد‌های زیان بار اقتصادی و احتمال انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از طریق قاچاق احشام اظهار داشت: مرزبانان خوزستان همواره در حفظ و حراست از مرز‌های جنوب غربی کشور همه تلاش خود را به کار گرفته اند و با هرگونه قاچاق کالا، ارز و احشام در نقاط مرزی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.