کشت پاییزه کلزا در اراضی کشاورزی شهرستان کیار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: کشت محصول کلزا زیر نظر کارشناسان فنی با استفاده از بذور اصلاح شده و دستگاه‌های کارنده ریزدانه انجام می‌شود.

او افزود: کنترل آفات و بیماری‌ها در زمین‌های کشاورزی، استفاده از عناصر تثبیت شده ماکرو و میکرو موجود در خاک و تحقق تعهدات روغنی مورد نیاز داخلی از مزایای کشت این دانه روغنی است و در این زمینه کلاس‌های آموزشی در بین بهره برداران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید


داودی نیا اضافه کرد: کشت پاییزه کلزا از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده است و تا پنجم مهرماه ادامه دارد و تاکنون سطح قرارداد و توافق کشت این دانه روغنی حدود ۱۰۰ هکتار است.

او با اشاره به اینکه کشت کلزا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت: با تأمین و تخصیص یارانه بذر کلزا و بیمه کردن این محصول و خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این محصول فراهم کرده است و همچنین کارشناسان پهنه‌ها برای مشاوره فنی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران آمادگی لازم را دارند.

داودی نیا گفت: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو میرود باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود که کشاورزان باید در این مورد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار