معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی کردستان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد پیشداد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان ظهر امروز در دومین جلسه کار گروه پدافند غیر عامل گفت:هدف پدافند غیر عامل ایمن‌سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی استان است و باید در این شرایط تمام زیر بخش‌های کشاورزی فعالیت‌های خود را بر اساس چهارچوب‌ها و دستور العمل‌های پدافند غیر عامل اجرا کند.

او تصریح کرد: تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی که با تولید و تامین امنیت غذایی مرتبط است به نوعی با پدافند غیرعامل در ارتباط است و باید در این راستا برنامه عملیاتی را پیش ببریم.

پیشداد بر تهیه و تدوین طرح‌های لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی توسط واحد‌های تخصصی تاکید کرد و افزود: باید فعالیت‌های بخش خصوصی هم که با امنیت زیستی، اقتصادی و. مردم در ارتباط است به نحوی با مبنا قرار دادن پدافند غیر عامل انجام شود.

او تصریح کرد: سیلو‌های ذخیره غلات از مراکز حساس و مهم بخش کشاورزی است که باید تمهیدات لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در این مراکز تمهیده شود و به سیتم‌های پیشگیری از حوادث و اتفاقات تجهیز شوند.

پیشداد بر شناسایی مشکلات و آسیب‌های احتمالی در تمام زیر بخش‌های حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: باید در راستای تمام مخاطرات احتمالی پیشرو با اولویت برنامه ریز لازم را انجام داد و اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان هم در این جلسه یاداورشد: کار گروه پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی از مهم‌ترین کارگروه‌های مجموعه پدافند غیرعامل در استان است و باید با حساسیت و دقت بیشتری جلسات این کارگروه برگزار و مصوبات ان اجرایی شود.

احمد محمد رضایی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بخش کشاورزی ماهیت پدافندی دارد گفت: همچون گذشته باید سند راهبری در زمینه فعالیت‌های پدافندی در مجموعه جهاد کشاورزی تدوین شود و بر اساس همین سند برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیگیری و اجرا کند.

او در پایان گفت: پدافند غیرعامل در واقع مجموعه اقدامات بنیادی و زیربنایی است که در صورت بکارگیری می‌توان به تقلیل خسارات و صدمات، کاهش قابلیت و توانایی سامانه شناسائی، هدف یابی و دقت هدف‌گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به وی می‌انجامد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار