فهیمی گفت: بانک‌ها و کارگزاران مکلف شده اند پاسخگوی تمامی مسایل و مشکلات مربوط به فروش سهام عدالت سهام‌داران باشند.

حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در راستای شفاف سازی و رفع مشکلات پیش آمده در رابطه با فروش سهام عدالت تعدادی از مشمولان، بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری از مردادماه موظف هستند پاسخگوی سهام‌داران باشند.

او اظهار داشت: بانک‌ها و کارگزاران باید به سه پرسش سهام داران مبنی بر اینکه آیا سفارش فروش اجرا شده و سهام مشمول به فروش رفته است یا نه؟ ۲-در صورت فروش چه سهامی و به چه میزان و به چه قیمتی فروخته شده است؟ و۳- در صورت عدم فروش مشکل چیست؟ پاسخ دهند.

فهیمی تاکید کرد: اگر بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری پاسخگوی سهام‌داران عدالت نباشند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود .

وی ادامه داد: سهام‌داران سهام عدالت این اطمینان را داشته باشند که کارگزاران در مهلت قانونی، وجه حاصل از فروش سهام را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند، زیرا در غیر اینصورت مشمول تخلف سنگینی شده و این موضوع از سوی مقام ناظر بازار سرمایه نیز پیگیری می‌شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهام‌دار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

فهیمی اضافه کرد: نظر به اینکه احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد انجام می‌شود لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می‌شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده‌ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد و یا اینکه آن‌ها سفارش خود را گذاشته اند، اما هنوز فروشی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از فرایند فروش سهام خود می‌توانند به بانک‌ها و کارگزاران مراجعه کنند و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند. همچنین سهام‌داران عدالت می‌توانند شکایت‌های خود از بانک‌ها و کارگزاران را به سامانه ۱۵۶۹ اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساسان امیری
۲۲:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باسلام .بیش ازدوماه هست که بانک ملت وکارگزاری مفید برای فروش سهام عدالت وکالت داده ام متاسفانه هنوز پول فروش سهام راواریزنکرده اند .واصلا کسی پاسخگو نیست .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اقای فهمیمی میون این همه مصاحبه وقت کردی شماره تمام بانک ها و کارگزاری هارو بگیر بانک ها که میگن ما چه میدونیم ؛ کارگزاری هم اگه اشغال نگه نداره و بردارن میگن مگه ما فقط سهام عدالت میخریم میفروشیم ، برید هرجا میخواهید شکایت کنید وظیفه ما فروش تدریجی هست و شما هم موظفی صبور باشی حتی بعد 90 روز .
بهتون پیشنهاد میکنم با کارگزاری بانک سپه حتما تماس بگیرید کاملا بی خبر هستن و جوابی ندارن و اگه بپرسی چرا تو چهارده مرحله حدود 500هزار تومن واریز کردید و چی میفروشید که 2 هزار و 5 هزار هست میگن نمیدونیم ولی شما منتظر باشید شاید تو لیست بعدی مقدار بیشتر از 2 و 5 هزار باشه و 50 هزاری واریز بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من موقعی که سهاممو گذاشتم فروش قیمتش حدود 6 میلیون بود ولی با یک ماه تاخیر وحدود چهارونیم برام فروختن! این کار ها وشکایتها مربوط به خود شماست وبانک ها و کارگزاری ها هیچ نقشی ندارن . راست میگین تو پورتفوی بورسیمون اضاف کنین سهام عدالتو
آخرین اخبار