مدیر جهاد کشاورزی بناب گفت: ۱۲۰ واحد بارانداز انگور در بناب برای تولید کشمش فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خیری مدیر جهاد کشاورزی بناب در نشستی با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در بناب با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان گفت: شهرستان بناب قطب تولید انگور در کشور بوده و به واسطه فعالیت ۱۲۰ واحد بارانداز انگور در شهرستان بناب سالانه علاوه بر کشمش این شهرستان انگور شهر‌های مختلف کشور نیز در ۲۵ واحد بسته بندی کشمش شهرستان فرآوری و صادر می‌شود.

خیری گفت: در هر یک از این واحد‌های بارانداز متوسط ۴۰ نفر به صورت فصلی به اشتغال مشغول هستند و سهم عمده‌ای در اشتغال منطقه دارند.

او افزود: البته تعداد بارانداز‌های فعال در سطح شهرستان زیاد است، ولی واحد‌هایی که بالای ۴۰ نفر اشتغال دارند، ۱۲۰ واحد است.

مدیر جهاد کشاورزی بناب گفت: کارخانجات سبزه پاک کنی شهرستان طرح‌های توسعه در مجموعه‌های خود دارند که نیازمند ارائه تسهیلات برای توسعه آن‌ها هستند امیدواریم با پرداخت تسهیلات مورد نیاز این واحد‌ها شاهد افزایش اشتغال در شهرستان باشیم.

خیری در ادامه با اشاره به بحث دامپروری شهرستان گفت: ۱۴۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان وجود دارد که گاهاً در حاشیه شهر نگهداری می‌شوند و لذا برای تجمیع و انتقال آن‌ها به خارج شهر ۲۵۰ واحد دامی در نظر گرفته‌ایم که جا دارد از محل صندوق کارآفرینی امید تسهیلات لازم برای این طرح اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه کریم زاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی گزارشی از روند فعالیت صندوق در استان و شهرستان بناب ارائه کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.