مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران افغانستان موجب حضور ویژه این سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی شده، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران در این استان از تجار افغانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی  با بیان اینکه شرایط اقتصادی خراسان رضوی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان خاص است، گفت: وجود مزیت‌های خاص اقتصادی برای سرمایه‌گذاران کشور افغانستان درخراسان رضوی شامل زبان و فرهنگ مشترک و همسایگی و همجواری موجب حضور ویژه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان در این استان شده ، به گونه‌ای که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران  خراسان رضوی از این کشور هستند.
 
او افزود: با راه‌اندازه پنجره واحد فیزیکی بهبود فضای کسب و کار، مراحل صدور مجوز‌ها که در گذشته میانگین ۷۵ روزی در کشور داشت، در سه روز انجام می‌شود. در این مرکز شرکتی در مدت زمان کمتر از یک ساعت نیز به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: حضور گسترده سرمایه‌گذاران افغانستانی در کسب رتبه برتر استان در تعداد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی کشور تاثیر به سزایی داشته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.