وسائط نقلیه بدون پلاک مشخصات پس از توقیف و در صورت اقدام نکردن از سوی مالک به مراکز اسقاط فرستاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه حفظ حقوق شهروندی استان ،گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، بیشترین تصادفات مربوط به وسائط نقلیه فاقد پلاک و مشخصات است.

او افزود: وسائط نقلیه فاقد پلاک مشخصات پس از توقیف و در صورت اقدام نکردن از سوی مالک یا متصرف آن به مراکز اسقاط فرستاده شود تا از بازگشت آن به چرخه حمل و نقل جلوگیری شود.

حجت الاسلام اکبری بر نظارت دقیق و مستمر دستگاه‌های ذیربط در این خصوص تاکید کرد و ادامه داد: یکی از موارد رعایت حقوق شهروندی نظارت بر نحوه نگهداری خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌ها است و مسئولان مرتبط باید از وضعیت نگهداری خورو‌ها در پارکینگ‌ها مطلع و نظارت لازم را داشته باشند تا حقوق مردم تضییع نشود.

رییس کل دادگستری مازندران هر گونه تخلف در پارکینگ‌ها را پذیرفتنی ندانست و تاکید کرد: مسئولان مرتبط، امین مردم باید باشند و نسبت به نگهداری خودرو‌های توقیفی درپارکینگ‌های دولتی، دلسوزانه‌تر عمل کنند.

او افزود: با تصویب دستورالعمل‌های مربوط به شیوه نگهداری اموال توقیف شده هم نسبت به اموال توقیف شده تعیین تکلیف می‌شود و هم تاکیدی بر این است که وسایط نقلیه‌ای که بعد از این توقیف می‌شوند نیز در شرایط بهتر و با نظارت بیشتر نگهداری می‌شود تا از این طریق اموال مردم در پارکینگ‌ها در معرض تضییع قرار نگیرد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نظارت مستمر و درست بر عملکرد پارکینگ‌های دولتی افزود: یکی از موارد غفلت شده نقض حقوق شهروندی همین موضوع بود که با بازرسی همه جانبه‌ای که انجام گرفته است وضعیت خودرو‌ها بررسی و دستورات لازم در این خصوص داده شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه نظارت و بازدید‌ها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت، از بنیاد تعاون ناجا بعنوان متولی خواست در تحویل و نگهداری اموال مردم طبق دستورالعمل‌ها و مصوبات عمل کند، زیرا که این بنیاد در حکم امین اموال است.

حجت الاسلام اکبری از قضات و ضابطان قضایی نیز خواست در پرونده‌هایی که وسائل نقلیه توقیفی دارند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه باید تصمیم گیری شود تا بیش از این شاهد انباشت وسائط نقلیه در پارکینگ‌ها نباشیم.

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: دادستان‌های سراسر استان باید در راستای اجرای مصوبات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص نگهداری وسایل نقلیه توقیفی دستورات لازم را جهت اجرا و نظارت هر چه دقیق‌تر صادر کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.