بخش دوم گذر رفیعی رشیدی در بافت قدیم بوشهر ساماندهی می‌شود

معاون میراث فرهنگی بوشهر گفت: با پایان بخش اول مرمت و ساماندهی گذر ارزشمند رفیعی رشیدی در بافت تاریخی بوشهر بخش دوم این عملیات انجام می‌گیرد.

بخش دوم گذر رفیعی رشیدی در بافت قدیم بوشهر ساماندهی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: بخش دوم مرمت و ساماندهی گذر رفیعی رشیدی در بافت تاریخی بوشهر شامل جداره سازی، کف سازی، مبلمان شهری، مرمت بنا‌ها و نورپردازی مسیر، انجام می‌گیرد.

او افزود: در این بخش از کار، طرح مرمت و استحکام بخشی سازه‌ای و جداره‌ای عمارت‌های جانثار، ملک درخشانیان، پلاک محسنی و برهه کازرونی اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: اعتبار در نظر گرفته برای این بخش، ۵۰ میلیارد ریال است که امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبار تا پایان سال طرح به پایان برسد.

ابراهیمی این طرح را یکی از مهم‌ترین طرح‌های مرمتی استان دانست و گفت: با این عملیات با توجه به جذابیت‌های موجود در بافت قدیم بوشهر می‌توان برنامه‌های اقتصادی هر سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در این طرح دنبال کرد و به نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
فاب