مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۴٠ هزارو ٨٠۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان معادل ۲۱ درصد آن‌ها تاکنون به انواع سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،جعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:  : با اجرای این سامانه‌ها در مصرف حدود ۴۵٠ میلیون مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی می‌شود.

او ادامه داد: ۶٩ درصد سامانه‌های اجرا شده قطره‌ای، ٢١ درصد بارانی و ١٠ درصد کم فشار است که در سطح مزارع و باغات سیستان و بلوچستان با مشارکت ۴۵ پیمانکار انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: امسال تجهیز سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

او بیان کرد: توسعه طرح‌های آبیاری نوین در زمین‌های زراعی و باغی عامل موثری برای صرفه جویی و کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان و تولید بیشتر محصولات است.

زربافتی گفت: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی این سامانه‌ها را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

او اظهارداشت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار