استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: کم فروشی، احتکار و گران فروشی جرم مسلم است و حتماً باید با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پوراستاندار در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالا‌ها در استان اشاره کرد و گفت: مردم از افزایش قیمت‌ها ناراحت هستند و انتظار داریم با تشکیل تیم بازرسی با کم فروشی، احتکار و گران فروشی برخورد جدی شود.

او  افزود: بی انضباطی قیمت‌ها در بازار مشهود است و تعزیزات باید به صورت جدی برخورد کند.

استاندار با بیان اینکه عده‌ای کالا‌ها را احتکار می‌کنند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این کار موجب می‌شود اقلام و کالا‌های موجود در بازار را گران خریداری کنیم.

جمالی پور گفت: عرضه محدود کالا‌ها در بازار موجب افزایش قیمت می‌شود و در نهایت همه چیز گران به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

او با بیان اینکه بی عدالتی، بد رفتاری و زیاده خواهی در بازار مشهود است، تصریح کرد: فشار‌های موجود در بازار قابل قبول نیست.

افضلی رئیس سازمان صمت استان هم در این نشست گفت: نوسانات نهاد‌های دامی، تغییرات قیمت ارز و اثرگذاری بر قیمت تولید محصول نهایی، موجب نوسانات شدیدی در حوزه بازار مرغ و تخم مرغ شده است.

افضلی افزود: با توجه به اینکه قزوین از استان‌های تولیدکننده مرغ و تخم مرغ است، با تعامل صورت گرفته از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با مجموعه تشکل‌ها و واحد‌های تولیدی قرار شده که این نوسانات را به حداقل کاهش بدهیم، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب اختلاف داریم.

افضلی گفت: در حال حاضر استان قزوین به لحاظ قیمت مرغ و تخم مرغ جزو رتبه‌های اول تا سوم کشوری است، ولی با توجه به قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده بر محصول نهایی مرغ هنوز قادر نبوده ایم عرضه را به آن قیمت در سطح استان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با تعاملات صورت گرفته میان سازمان صنعت و جهاد کشاورزی استان با واحد‌های تولیدی، مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب در بازار عرضه شده است و استان رتبه برتر کشور را در این زمینه دارد.

افضلی گفت: مرغدارانی که با استفاده از یارانه‌های دولتی، نهاد‌های دامی دریافت کرده‌اند باید طبق تعهدات صورت گرفته برای تأمین نیاز بازار اقدام کنند.

او  با بیان اینکه مجازات‌های تعیین شده برای متخلفان، بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تخلفات ندارد، گفت: برای مدیریت بازار درخواست داریم چند واحد متخلف سابقه دار تعطیل شوند، چون در این میان تولیدکننده مصرف کننده و مسوولان تنظیم بازار ناراضی هستند و باید این مشکل را حل کرد.

افضلی گفت: قیمت‌های مرغ و تخم مرغ کشوری است و قرار نیست چند نرخی در بازار را در میان استان‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار