با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس ۱۴ طرح بزرگ در حوزه‌های مختلف با هزینه ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و ۳۴۰ میلیون یورو در منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فاز نخست پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان مهمترین طرحی است که صبح امروز به نمایندگی از ۱۴ طرح در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

مومنی با اشاره به اینکه فاز نخست پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی شرکت نفت قشم ساخته شده است، افزود: با بهره برداری از این پایانه صادراتی ۳.۲ میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده می‌شود.

او گفت: مرحله دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قشم نیز با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورویی و ظرفیت تولید ۱۷۰ مگاوات برق به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود:شرکت تولیدی تاپ بتن آسیا قشم نیز با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال و تولید سالیانه ۵۱۸ هزار و ۴۰۰ تن بتن معمولی، ۲۰۰ هزار تن محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی و ۲ هزار و ۴۳۰ تن تیرچه فولادی امروز به بهره برداری رسید.

مومنی گفت: بهره برداری از ترمینال کانتینری مستقر در سایت منطقه آزاد قشم واقع در بندر شهید رجایی نیز آغاز شد.

او افزود: این ترمینال کانتینری با مساحت چهار هکتار و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بازسازی ۲۰ مدرسه، بهسازی معابر ۲۰ روستا، زیرسازی و آسفالت مسیر ژئوسایت گردشگری چاهکوه، اسکله تفریحی روستای سهیلی، شهرک گلزار روستای طولا، بلوار روستای گیاهدان به شهر درگهان به طول ۳ کیلومتر، زمین‌های ورزشی، پارک‌های محله ای، خطی و ساحلی، هتل و هتل آپارتمان نیز دیگر طرح‌های بودند که امروز در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

مومنی افزود: با بهره برداری از ۱۴ طرح بزرگ در جزیره قشم برای ۶۰۱ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۹۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.