رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با تغییر و تحولات قیمت نهاده های دامی حفظ قیمت فعلی مرغ امکان پذیر نیست و در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در هجدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به بررسی نرخ تورم در استان گفت: در توزیع نهاده‌های طیور در کشور مشکلاتی به وجود آمد، اما، با مساعدت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان و اختصاص سهمیه نهاده به تولیدکنندگان مرغ استان توانستیم قیمت مرغ را ثابت نگه داریم.

او ادامه داد: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه حدود ۶۵ تن است و با تغییر و تحولات قیمت نهاده‌های دامی حفظ قیمت فعلی مرغ امکان پذیر نیست و در روز‌های آینده ممکن است شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

طلوعیان گفت: قیمت جدید نهاده‌ها با توافق جهاد و کارگروه تنظیم بازار محاسبه می‌شود و اثر آن در قیمت مرغ محاسبه و قیمت تمام شده گوشت مرغ اعلام خواهد شد.
او به سهمیه شکر استان اشاره کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه شکررا که برای گلستان در نظر گرفت برای مصرف خانوار، صنف و صنعت در تیرماه یک هزار و ۴۲۲ تن، در مرداد دو هزار و ۱۳۲ تن و در شهریور یک هزار و ۴۳۱ تن بود.

طلوعیان گفت: در جذب شکر سهمیه‌ای در بخش صنف و صنعت استان گلستان مشکلی وجود ندارد، اما در بخش مردمی از میزان ۷۰۱ تن شکر که در تیرماه در نظر گرفته شده ۲۰۰ تن باقی مانده است.

او بیان کرد: براساس مصوبه‌های گذشته مقررشد شکر به صورت بسته بندی شده و به قیمت هر کیلو هشت هزار و ۷۰۰ تومان عرضه شود و این قیمت در بازار کشش ندارد و در خواست داریم شکر به صورت فله که قیمت پایین تری دارد در بازار عرضه شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.