مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز کشور گفت: ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان و پیمانکاران بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات‌ و تامین تجهیزات و ماشین آلات توزیع گازمایع تعلق خواهد گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا حدادی  مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز کشور در نشست کمیته سوخت زاهدان در فرمانداری این شهرستان با تشریح برخی اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس تصمیمات هیات مدیره و سهامداران شرکت پرسی ایران گاز ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان و پیمانکاران بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات‌ و تامین تجهیزات و ماشین آلات توزیع گازمایع تعلق خواهد گرفت.

حمیدرضا حدادی  اظهار داشت: در سال ۹۳ با تجربه و امکانات موجود و کمک خط ریلی، منبع ذخیره سازی ۵۰۰ تنی گازمایع با هزینه پنج میلیارد تومان در روستای جیگولی ایجاد و ۳۵ دستگاه خودرو نیسان به عنوان ماشین توزیع شهری و ۲۰ دستگاه کشنده واگذار شد.

او  افزود: ۶۰ واگن حمل و نقل گازمایع در مسیرهای مختلف وجود داشته که ۵۲ عدد از این واگن‌ها فعال و ۹ واگن در حال تعمیرات اساسی دوره‌ای هستند.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور ادامه داد: در ادوار گذشته به جای تقویت ناوگان حمل و نقل، سهمیه گاز مایع افزایش می‌یافت.

او با اشاره به مشکلات موجود در توزیع گاز مایع گفت: تبدیل گاز مایع به شغل دوم و معیشت مردم، اختلاف نرخ بنزین با گازمایع، جایگزینی گازمایع به جای نفت سفید و فروش سهمیه نفت، مشکل در تامین قطعات، برنامه تابستانه تعمیرات پالایشگاهی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.

حدادی افزود : ۴۱ درصد بازار گاز مایع و ۵۲ درصد سهم فروش سیلندری این گاز در ایران متعلق به شرکت پرسی ایران گاز کشور است.

او  با تاکید بر کمبود ناوگان حمل و نقل و مشکلات ناشی از آن گفت: کمبود در ناوگان وجود داشته به گونه‌ای که یک دستگاه کشنده ۳۰۰میلیونی تومانی به ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان آن هم دست دوم رسیده است.

مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز کشور گفت: در مورد خریداری واگن‌های موردنیاز بسیاری از آنها وارداتی بوده و ۲ شرکت تامین کننده داخلی نیز ظرفیتشان به دلیل قرارداد با شرکت های رجا و سامانه حمل و نقل شهری (مترو) پر و امکان ورود برای این شرکت کم است.

حدادی ادامه داد: متقاضیان بخش خصوصی برای خرید خودرو حمل گازمایع در صورت منطبق بودن درخواست شان با شرایط شرکت ۵۰ درصد قیمت کارشناسی خودروی دارای قوانین و شرایط استاندارد پخش، تسهیلات دریافت می کنند.

فرماندار زاهدان نیز در این نشست گفت: بخش غالب مشکلات سوخت به موضوع امکانات، مدیریت و نظارت مربوط می شود.

ابوذرمهدی نخعی افزود: ۶ درصد پهنه شهر زاهدان در نیمه سال ۹۷ گازکشی و اکنون این میزان به ۸۹ درصد و تعداد اشتراک‌ها به ۴۰ هزار رسیده است.

او  ادامه داد: رشد توزیع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هفت درصد و در سال ۹۸ به ۹۷، ۲۲ درصد بوده است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: برای جلوگیری ازافزایش روند تقاضا باید بعد نظارتی را تشدید و مبدا مشخص را کنترل و نظارت کرد.

او  تصریح کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای گازمایع به شغل دوم تبدیل و این مساله یک چاه بی انتها شده است در صورت عدم تقویت نظارت هر سهمی هم که برای زاهدان در نظر گرفته شود بازهم کم خواهد بود در حالی که برای مصرف واقعی نصف این میزان سهمیه کافیست.

نخعی بیان کرد: مخازن ذخیره در شرایط حاضر کافی نیست و نیاز به مخازن استراتژیک در سیستان و بلوچستان احساس می‌شود.

او تاکید کرد: هیچ راهی به جز توزیع اشتراکی در شرایط حاضر وجود نداشته و همین نوع توزیع می تواند مکمل نظارت باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار