استاندار فارس در جمع اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، بر تلاش عمومی و تعامل مسئولان برای ایجاد امنیت مردم، به عنوان عامل تاثیرگذار در پیشگیری از بیماری‌های واگیر تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: آموزش و پروش، صدا و سیمای فارس، فرودگاه‌های استان، شهرداری ها، سازمان حمل و نقل عمومی و شهری باید برای پیشگیری از این بیماری، اطلاع رسانی عمومی و گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

رحیمی با اشاره به وصل شدن فاضلاب پایگاه هوایی و بررسی موضوع فاضلاب‌های حاشیه رودخانه چنار راهدار بیان کرد: کارخانه‌ای که اقدام به تخلیه فاضلاب در رودخانه می‌کند و مطابق دستور العمل‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند باید تعطیل شوند، زیرا سلامت۵۰ شغل در معرض خطر قرار می‌گیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: اقدامات انجام شده در شهرک‌های مسکونی برای ساماندهی فاضلاب و نقاطی که هنوز اقدامی برای آن انجام نشده، باید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شیراز قرار گیرد.

او، ادامه داد: موضوع فاضلاب شهرک صنعتی و منطقه ویژه افتصادی باید پیگیری شود تا فاضلاب این مناطق وارد رودخانه نشود.

همچنین سیامک شمس مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، بیان کرد: فاضلاب شهر صدرا در شمال غربی شیراز یک تصفیه‌خانه قدیمی دارد که چند حوضچه جمع‌آوری فاضلاب برای جمعیت ابتدایی صدرا طراحی شده که جوابگوی حجم فاضلاب ورودی نبوده و مشکلات زیست محیطی بسیاری را بوجود آورده که باید ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در شرق و غرب صدرا ساخته شود.

او، با بیان اینکه بخشی از مشکل فاضلاب سلطان‌آباد به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای از جمله بالا بودن سطح آب و رها کردن فاضلاب بخشی از منازل و پادگان‌های نظامی در کانال‌ها است، تصریح کرد: این کانال‌ها، کانال رسمی نیست که در ادامه رودخانه قدیمی چنار راهدار بوده و حجم زیادی از فاضلاب خانگی و آب‌های سطحی با یکدیگر ترکیب شده و کشاورز می‌تواند با یک پمپ متحرک از این آب‌ها استفاده کند.

رحمانی کارشناس دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس نیز مشکلات موجود بر سر راه شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل در استان را شامل ۶ نکته از جمله قابل شناسایی نبودن کودکانی که به هر دلیل از استان مهاجرت داشته اند، وجود برخی کودکان به ویژه در مناطق روستایی که معلول جسمی هستند و توانایی تحصیل را ندارند، وجود کودکانی که مایل به تحصیل در دوره ابتدایی نیستند و جذب بازار کار می‌شوند، تحصیل کودکان عشایری در استان‌های همجوار، تحصیل تعدادی از کودکان مناطق جنوب استان در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کمبود تامین اعتبار دانست.

او، ادامه داد: آمار جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ در سطح ملی ۱۴ هزار و ۷۶۷ نفر و سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در سطح ملی ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر بوده است.

رحمانی افزود: در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ تعداد  کودکان بازماندگان از تحصیل ۶ در استان فارس ۶ هزار و ۵۰۰ و تعدا افراد شناسایی شده ۵ هزار و ۷۲۶، سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بازماندگان از تحصیل ۶ هزار و ۸۰۰ و تعداد افراد شناسایی شده ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تعداد بازماندگان از تحصیل ۷ هزار و ۲۷۴ نفر و افراد شناسایی شده در این زمینه ۲ هزار و ۳۶۵ نفر است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار