مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی؛

افزایش بار شبکه سراسری ناشی از به مدار آمدن سیستم سرمایشی واحد‌های اداری و خانگی

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از مواردی که همه ساله موجب افزایش بار شبکه سراسری در روز‌های گرم سال می‌شود به مدار آمدن سیستم سرمایشی منازل، ادارات و مغازه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین‌علی دین‌دار مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پس از تهیه برنامه زمان‌بندی فعالیت‌های این حوزه، آموزش دانش آموزان از مهر ماه سال ۹۸ و فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در مراسم‌های مختلف و شهرستان‌ها در ۲۹ مدیریت برق شهرستان‌های استان (به جز مشهد و بینالود) آغاز شد.

او افزود: در جهت اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار سال ۹۹ ابلاغی از شرکت توانیر با عقد تفاهم‌نامه همکاری، قطع یا کاهش بار با مشترکین بخش‌های مختلف شروع و تا ابتدای بازه پیک نزدیک به ۹ هزار تفاهم‌نامه با مشترکین مشمول منعقد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در زمستان ۹۸ به دلیل سرمای بیش از حد و کاهش گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها، برنامه‌های پاسخگویی بار زمستان را به میزان ۷۰ مگاوات اجرا کردیم تا به عبور از روز‌های بحرانی زمستان کمک کرده باشیم.

بیشتر بخوانید

دین دار بیان کرد: از ابتدای بازه اوج بار سال ۹۹ از خرداد ماه با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و اجرای ۹ هزار تفاهم‌نامه فوق‌الذکر در بخش‌های مختلف از جمله اداری، تجاری، کشاورزی، صنعتی و خانگی در قالب برنامه‌های مدیریت مصرف موفق به کاهش پیک بار شرکت و شبکه سراسری شدیم.

او تصریح کرد: همچنین با ثبت عدد ۲۱۱ مگاوات کاهش بار در بیش‌ترین مقدار در روز ۶ مرداد ماه که از روز‌های سخت شبکه برق کشور بود، بیش از ۱۳۰ درصد سهمیه کاهش پیک شرکت محقق شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در ادامه از تمامی مشترکین در بخش‌های مختلف مصرف، کمال تقدیر وتشکر را داشته و تاکید کرد: تمامی مشترکین که همکاری کرده و دارای تفاهم‌نامه هستند برابر ضوابط برنامه‌های پاسخگویی بار، مشمول پاداش در صورت حساب برق مصرفی خود می‌شوند.

دین دار با تقاضا از مشترکین در زمینه بهینه‌سازی مصرف از هم اکنون در این حوزه، اظهار کرد: ضمن استفاده از لوازم سرمایشی استاندارد و با برچسب انرژی بالا، سرویس به موقع لوازم سرمایشی و نصب سایبان وعدم استفاده در ساعات پیک بار تابستان از لوازم برقی پر مصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباس‌شویی کمک خوبی به استفاده بهینه از منابع کشور وحفظ محیط زیست می‌توان کرد.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار