معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از وقوع وارونگی دما و آلودگی هوا با آغاز فصول سرد به همراه ویروس کرونا خبر داد.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه با آغاز سرما کلانشهرها با آلودگی هوا مواجه خواهند شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که از ابتدای سال مورد توجه سازمان محیط زیست برای تدوین و اجرای برنامه‌ها به منظور مقابله با آلودگی هوا مورد توجه قرار گرفته است، ویروس کروناست، زیرا شیوع این ویروس سبب شد تا مردم بیشتر از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنند که همین امر موجب آلودگی بیشتر هوا در فصل زمستان خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته روز‌های آلوده بیشتری را سپری کردیم، گفت: سال گذشته با وجود اینکه خبری از ویروس کرونا نبود، دو هفته وارونگی دما داشتیم و پیش بینی می‌شود با آغاز فصول سرد امسال نیز این وارونگی بیشتر از سال گذشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وارونگی هوا مشکلاتی برای سلامتی افراد به همراه خواهد داشت، بیان کرد: امسال جلساتی را درباره مشکلات سال گذشته برگزار کردیم تا دوباره شاهد افزایش آلودگی هوا در فصول سرما نباشیم و اگر بتوانیم مازوت و گازوئیل استاندارد داشته باشیم، نتیجه آن را در سال ۱۴۰۰ خواهیم دید.

تجریشی  با اشاره به اینکه  نظارت بر سوخت دقیق‌تر شده است، عنوان کرد: سه سال است که پایش سوخت در حال انجام است، قبل از آن این اقدام اصلا صورت نمی‌گرفت و  در این راستا ایستگاه‌های پمپ بنزین را از ۱۵۶ به ۴۰۰ ایستگاه خواهیم رساند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما امسال در مقایسه با سال گذشته به عنوان دستگاه نظارتی آمادگی بیشتری برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهر‌ها خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من همچين مواقع بايد باد مصنوعي توليد كرد يعني بيس سي تا هواپيماي جت بزرگ رو در نقاط مختلف غرب يا شرق تهران به طرف شرق روشن كرد تا باد توليد كنند و هوا رو به حركت دربيارن تا هوا عوض بشه و ويروسها از شهر خارج بشن و هواي تازه بياد
البته اگه بتونن فن هاي برقي بزرگ به قطر مثلا ده متر هم روي برجاي شهر بذارن تا باد مصنوعي توليد كنن بهتره البته اين كارها بايد فقط در شرق يا در غرب تهران انجام بشه تا هواي تازه بياد چون وسط شهر بذارن فقط هواي آلوده رو تو شهر ميچرخونه و هواي تازه اي در كار نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه باد نياد و ويروسا به جو منتقل نشن و از بين نرن وارونگي هوا فاجعه درست ميكنه
آخرین اخبار