میرزابیگی گفت: فوق العاده ویژه پرستاران از آبان پرداخت و در احکام پرستاران درج می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: برنامه فوق العاده ویژه باید برای همه نیرو‌های بالینی فعال در بخش‌های کرونا با اولویت پرستاران اعمال شود.

او ادامه داد: موضوع فوق العاده ویژه برای نیرو‌های بالینی از جمله مسائلی است که سازمان نظام پرستاری در ماه‌های گذشته در جلسات کاری با مسئولان دولت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرد و تلاش زیادی انجام شد که این مطالبه به شکل اصولی در احکام پرستاران و نیرو‌های بالینی اعمال شود.

 میرزابیگی بیان کرد: توجه به خدمات فوق العاده پرستاران بر بالین بیماران به خصوص در دوره بعد از کرونا باعث شد، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در جلسات کاری با مسئولان سازمان برنامه و بودجه که به طور مداوم انجام می‌شود، موضوع اعمال فوق العاده ویژه را در دستور کار قرار دهد.

او افزود: در این مورد با توجه به جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و دستگاه‌های مختلف داشته ایم به پرستاران در مورد تحقق فوق العاده ویژه اطمینان می‌دهم و امیدوارم فوق العاده ویژه برای نیرو‌های بالینی با اولویت پرستاران محقق شود. حالا بعد از جلسات مکرر و پیگیری‌های مداوم سازمان نظام پرستاری این مطالبه نیز به سرانجام رسید و محمد باقر نوبخت، رئیس کل سازمان برنامه و بودجه روز گذشته در گفت و گوی زنده اینستاگرامی با مدافعان سلامت خبر اعمال فوق العاده ویژه نیرو‌های بالینی را اعلام کرد.

 رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده در جلساتی که با مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم، قرار بر این شد که فوق العاده ویژه پرستاران از آبان پرداخت و در احکام پرستاران درج می‌شود، این امر نه تنها برای پرستاران بلکه برای همه نیرو‌های بالینی اعمال خواهد شد.

او افزود: گر چه در سازمان نظام پرستاری برای پرستاران تلاش می‌کنیم، اما بسیاری از نتایجی که تاکنون گرفته ایم، نتایج آن به همه گروه‌های بالینی رسیده است. مثلا در مورد فوق العاده ویژه، تصمیم بر این شد علاوه بر پرستاران، به تیم بالینی در بیمارستان نیز داده شود همه در یک گروه هستیم و پزشکان و سایر پرسنل بالینی نیز برخوردار می‌شوند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: علاوه بر مشخص شدن وضعیت پرداخت فوق العاده پرستاران و درج آن در احکام پرستاران، در مورد استخدام پرستاران نیز قرار شد، سازمان برنامه  و بودجه یک جدول زمانبندی داشته باشد و بر اساس آن استخدام پرستاران پیگیری شود.


بیشتر بخوانید


مخالف تخصیص مبلغ فوق‌العاده ویژه به قشر خاصی از کارکنان وزارت بهداشت، هستیم

در ادامه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طی روز‌های آتی در بخشنامه‌ای به وزارت بهداشت اجازه می‌دهیم تا برای آن دسته از افرادی که تاکنون از فوق‌العاده ویژه استفاده نکرده‌اند، این فوق العاده را پیش‌بینی کنند، همچنین احکام فوق‌العاده ویژه در مهر یا آبان صادر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: البته اجرای فوق العاده ویژه ممکن است از چندماه آینده که امکان تأمین مالی کامل وجود دارد، انجام شود. در مورد فوق‌العاده ویژه با اینکه این مبلغ به قشر خاصی از کارکنان وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند، مخالفیم و باید همه کارکنان بالینی استفاده کنند.

او بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هر آنچه برای اجرای کامل فوق‌العاده ویژه در سال آتی لازم است پیش بینی خواهد شد.

گفتنی است؛ محمد باقر نوبخت در گفت و گوی زنده اینستاگرامی با مدافعان سلامت گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور طبق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون برنامه و بودجه موظف است عملکرد دستگاه‌هایی که از دولت بودجه دریافت می‌کنند را بررسی کند و این کار را در همه نهاد‌ها از جمله بهداشت و درمان انجام می‌دهد.

نوبخت در ادامه به مشکلات وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات وزارت بهداشت، کمبود نیرو بود که خوشبختانه امسال مجوز استخدام برای ۲۲ هزار پرسنل به وزارت بهداشت داده شده است که اولویت آن‌ها جذب نیرو‌های شرکتی و رسمی شدن آن‌ها از طریق برگزاری آزمون است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به اینکه برای پرداخت کارانه منابع مالی تامین شده است، گفت: پرداخت کارانه کارکنان، جزو وظایف سازمان برنامه و بودجه نیست و سازمان‌ها موظف هستند از منابع اختصاصی خود آن را تامین کنند، اما به دلیل شرایط خاص کرونا، امکان کسب درآمد اختصاصی محقق نشد و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تامین این مبالغ را بر عهده گرفت.

نوبخت ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت ۱۲ ماه کارانه پرداخت نکرده اند بنابراین ما در سازمان برنامه و بودجه با اولویت نیاز این نهاد‌ها وارد عمل خواهیم شد. خوشبختانه منابع مالی آن تامین شده است به طوری که از چهارشنبه ، ۱۹ شهریور می‌توانند پرداخت‌های خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
الان آخر آذر هست
Germany
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
معلومه دیگه کارو ما میکنیم دیگه جونی برا حرف زدن برامون نمیمونه ،وزیر هم ارد الکی میده فوق العاده ویژه ای که همه ادارات چند ساله تو حکمشونه به اسم فوق العاده کرونا جار میزنه و بعد یک سال ،درگوشی به ما میگه بودجه نداریم
نداری از اول حرف اضافه نزن چرا خونواده مارو به جونمون میندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
حقوق پرستاراازهمه قشراکمتر,,,بااینکه کارشون خیلی سختتر,,,نه ازکارانه خبریه,نه اضافه کارنه فوق العاده,,,,هرچیزی هم اگه تازه پرداخت بشه واسه شغلای دیگه بیمارستانی بیشتر,,,نمیدونیم چرا
Iran (Islamic Republic of)
سجاد جلیل
۰۶:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
اگه از ابان قراره بدن چرا بیمارستان لردگان میگه از دی میدیم تازه تمام مطالباتی که قرار بوده تصویه کنن به ما گفتن ما فقط سه تا اضافه کار میدیم با وجود اینکه هفت ما کارانه اضافه کار و... طلب داریم ما باید پیش کی شکایت ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام چرا برای پرسنل شرکتی اقدامی نمیشه بخدا خسته شدیم از بس بیگاری کشیدیم.....یکیم ب داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
مریم میرسامی ازبیمارستان افشار یزد
۱۲:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
باعرض سلام توروبخدا بفکر پرستارهایی که چندسال درخصوصی کارکردن وبعداز استخدام دولتی سوابق روی حقوقش تاثیری ندارد ومزایایی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۱:۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام پس چرا باگذشت ۱۳ روز از آبان احکام فوق العاده ویژه کادر درمان صادر نمیشه نکنه همش شوخیه؟!!!
آخرین اخبار