مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی جهت ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی خبر داد.

نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، هدف اصلی برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی را  ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی، ارزیابی توانایی و تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی دریایی عنوان کرد.

او در خصوص مراحل اجرای مانور اظهار داشت: طبق سناریوی طراحی شده فرمانده شناور عبوری ASHISH""  با تماس با مرکز MRSC"" گزارشی مبنی بر مشاهده لکه های نفتی فی مابین اسکله چهارپست و اسکله  تی بندر خرمشهر اعلام می کند  و متعاقب آن،  اطلاعات پیام به فرمانده در صحنه ارسال میشود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: پس از اعلام  پیام آماده باش تیم ارزیاب برای تایید وبررسی، منشا نوع  ومیزان آلودگی  به موقعیت اعزام و ودر محل حضور یافته و ضمن تایید آلودگی تجهیزات مورد نیاز بمنظور مهار و پاکسازی را به فرمانده عملیات اعلام مینماید.

اسعدی اضافه کرد: در ادامه دو تیم عملیاتی تیم پشتیبانی تجهیزات خشکی و تیم عملیات دریایی با استفاده از  بوم باد شونده(inflateable boom) آلودگی را مهار و محصور کرده و بوسیله اسکیمر دلتا آن را جمع آوری  و آلودگی جمع آوری شده توسط پیمانکار دریافت مواد زائد نفتی به مخازن نگهداری مواد نفتی انتقال می یابد.

او با اشاره به اینکه این عملیات با مشارکت دو شناور قایق رسکیو و قایق "سار ۲" انجام شد یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مانور آمادگی با آلودگی دریایی با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی توسط پرسنل امور دریایی این اداره کل اجرا شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.