سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: میانگین مصرف آب شرب در این شهرستان برای هر نفر در شبانه روز تابستان امسال از ۱۹۴ لیتر عبور کرده و به ۲۲۰ لیتر افزایش یافته است.

کمال نالوسی سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: افزایش دمای هوا در روز‌های گرم تابستان به همراه کرونا موجب شده تا شاهد رشد نزدیک به ۱۴ درصدی مصرف آب شرب در این شهرستان باشیم.

نالوسی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا در تابستان بر روی رشد مصرف آب از سوی مشترکان تاثیر مستقیم دارد، افزود: معمولا به ازای هر درجه افزایش دما، سه درصد مصرف آب رشد پیدا می‌کند.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا نیز این روز‌ها موجب افزایش ۶ درصدی مصرف آب شرب در شهرستان شده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد بیان کرد: میانگین مصرف آب شرب در کشور برای هر فرد در شبانه روز ۱۵۰ لیتر است که این رقم برای شهروندان مهابادی ۱۹۶ لیتر در شبانه روز است.

سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد با بیان اینکه معمولا ۳۰ درصد مصرف آب شرب صرف استحمام می‌شود، اضافه کرد: کوتاه‌تر کردن زمان استحمام و همچنین نصب سایه بان بر روی کولر‌ها برای جلوگیری از تبخیر آب نقش مهمی در کاهش مصرف آب و صرفه جویی در آن دارد.

نالوسی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف براساس جدول طبقات مصرفی باید هزینه آب بهای بیشتری نسبت به تعرفه معمول بپردازند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مصرف آب مطابق با الگو‌های مصرف (کمتر از ۱۵ متر مکعب) تعرفه‌های ابلاغی وزارت نیرو هزینه بسیار پایینی را برای قبوض آب خود می‌پردازند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.