سخنگوی کمیسیون عمران گفت: وضع فعلی مسکن به بی برنامگی دولت باز‌ می‌گردد و تبدیل به چالش شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در توجیه دو فوریت طرح جهش تولید مسکن گفت: مسکن تابع عرضه و تقاضاست که طی سال‌های پیش متناسب با نیاز عرضه و تولید نشده و وضعیت بازار مسکن را مشکل‌ساز کرده است.

او ادامه داد: تقاضای بسیاری از مراجعان مردمی به نمایندگان مجلس درباره مسکن است، بیش از ۳۰۰ هزار مسکن هم در سال تولید نشده است و بر اساس مطالعات تحلیل‌گران مسکن، به ویژه مرکز پژوهش‌ها، نیاز این حوزه بیش از تولید ۹۰۰ هزار واحد در سال است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون خانواده اجاره‌نشین هستند، بیان کرد: این مسئله مانع ازدواج جوانان شده و تعیین تکلیف بیش از ۱۲ میلیون زوج در گروی رونق بخش مسکن است.

حسینی افزود: وضع فعلی مسکن به بی برنامگی دولت باز‌ می‌گردد و تبدیل به چالش شده است؛ مسکن کالایی سرمایه‌ای شده و سوداگری را رقم زده است.

او تصریح کرد: در جهت عمل به قانون اساسی، کنترل بازار سوداگری و تولید مسکن کمیسیون عمران با رویکرد انقلابی و نگاه تخصصی در اولین جلسه خود حوزه مسکن را در دستور کار قرار داد و مسائلی مانند تهیه مصالح ارزان و مرغوب را با کارشناسان دولت، مرکز پژوهش‌ها و ... و همچنین با رویکرد بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساخت و ساز طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن را ارائه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار