رئیس جمهوری آموزش حضوری را اولویت نخست دولت دانست و گفت: همه وسایل آموزشی فراهم شده و درِ مدارس و دانشگاه‌ها بسته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در زمینه مسئله بازگشایی‌ها و مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با دیگر کشورها، در همه زمینه‌ها، مقایسه نکنید. ما در شرایط تحریم هستیم و مردم ما به مناسک دینی، روابط خانوادگی و به فرهنگ و آموزش فرزندانشان اهمیت می‌دهند. همه این‌ها را در کنار هم ببینیم.

روحانی گفت: ما با توجه و رعایت اصول بهداشتی، مناسک خود را در ماه رمضان و عزاداری خود را در ماه محرم داشتیم و روابط خانوادگی انجام می‌گیرد و کسب و کار‌ها از روز اول بوده است.

وی افزود: امروز بحث علم و دانش و فرهنگ و آموزش دانش آموزان و دانشجویان است. یک اصل مهم برای ما این است که سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان به‌عنوان اولویت اول مدنظر باشد. دانش آموزان و دانشجویان نباید از درس عقب بمانند و طوری نشود که یک سال تحصیلی عقب بمانند. این مسئله برای خانواده‌ها سخت است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در عین حال اجباری در هیچ زمینه‌ای نیست. ما هم اجبار نمی‌کنیم از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذارند. برای دولت مهم این است که در مدرسه و دانشگاه باز خواهد بود. ما تشویق می‌کنیم و اساتید و معلمان ما آمادگی تدریس دارند و البته سلامت جسم و روح دانش آموزان برای ما اولویت دارد. از نظر ما آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری است.

روحانی تصریح کرد: می‌توان بچه‌ها را در آپارتمان برای یک سال حبس کرد که آن هم بیماری ایجاد می‌کند. می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان سالم باشد من شنبه به روشنی گفتم ما هیچ دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم به مدرسه برود، اما همه وسائل دانش را به‌شکل حضوری، فضای مجازی و از طریق صدا و سیما در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: از همه معلمان و اساتید تشکر می‌کنم، بار سنگینی بر دوش دارند. ساعت تحصیلی آنان محدود شده و نحوه تدریس را باید تغییر دهند. برای سلامت دانش آموزان بار سنگینی بر دوش آنان گذاشته شده است، دانش آموزان ما در مدرسه باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان سلامتشان مورد مراقبت قرار گیرد.

او تاکید کرد: دولت و ستاد کرونا تصمیم درستی اتخاد کرده ان شاء‌الله دانش آموزان و دانشجویان ما از نعمت تحصیل برخوردار می‌شوند و استادان و معلمان ما زحمت تعلیم، تدریس و مراقبت را بیش از سال‌های دیگر بر دوش دارند.

 آمریکا راهی جز برگشت ندارد

رئیس جمهور ادامه داد: سلامت دانش آموزان باید توسط وزارت بهداشت و آموزش پرورش مراقبت شود. ستاد مقابله با کرونا تصمیم درستی اتخاذ کرده است. مردم ما در مقاطع مختلف و شرایط سخت تاریخی قدرت خود را ثابت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه ماه شهریور ماه درس آموزی برای همه است، یاد آورشد: در سال۵۷ رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت که خطای بزرگی انجام داد و مردم قدرت ایستادگی خود را نشان دادند. ارتش بعثی اشتباه محاسباتی کرد نسبت به قدرت ما و به کشور ما حمله کرد و مردم با رشادت و توانمندی خود به دنیا نشان دادند که استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نمی‌شود.

روحانی افزود: در همین شهریور تروریست‌ها به کمک ابرقدرت‌ها قدرت ما را امتحان کردند و فکر کردند با ترور رئیس جمهور و نخست وزیر کشور می‌توانند اراده خود را به ملت تحریم کنند، لذا شهریور ماه اراده ملی ما و شکست دشمنان است. ملت برای استقلال و عزت خود و حفظ سرزمین خود از همه امکان خود استفاده می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی امروز اراده ملت را به آزمون گرفته اند، آمریکا فکر کرد با فشار اقتصادی بر مردم و اعمال تحریم ظالمانه، ملت را به زانو در می‌آورد. امسال سال سوم تحریم است و مردم مقاوم ایستادگی کرده‌اند و دشمنان به هدف خود نمی‌رسند، البته به ملت ما زحمت و رنج می‌دهند و آبروی خود را هم بردند، ولی به اهداف خود نرسیده‌اند. حتما پشیمان هستند و حتما باز خواهند گشت. آمریکا راهی جز برگشت ندارد، این مسیر برای آمریکا بن بست است.

روحانی با قدردانی از ملت ایران، همه قوا، کارگزاران و همه دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در هفت ماه گذشته با کرونا و تحریم روبرو بودیم و از فروردین دروازه‌های صادرات و واردات کاملا بسته بود. اگر چه شرایط کاملا برنگشت، اما می‌توان گفت در تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفتیم.

او اضافه کرد: در ماه‌های اول سال به دلیل تشدید تحریم و کرونا مشکلاتی در رشد اقتصادی داشتیم، اما الان در این سه ماه اخیر در بخش اقتصادی، صنعتی، خدمات، کشاورزی و دیگر بخش‌ها دارای رشد هستیم.

رئیس جمهوری درباره وضعیت بورس کشور گفت: اینکه شرکت‌های بورسی و صنعتی ما در مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال ۲.۸ رشد دارند، نشانگر این است ملت در مسیر جهش تولید قرار دارد و دشمنان ما شکست خورده‌اند ولو اینکه در تبلیغات خود یک سری کانال درست کردند که ذات این کانال علیه منافع و استقلال ایران ساخته شد. اسم آن هم کانا‌های ضد ایرانی است. هر روز می‌خواهند با یک بهانه‌ای به یک نگرانی دامن بزنند و مساله‌ای که پیش آمده را بزرگ نشان داده و التهاب آفرینی کنند و آرامش را از مردم بگیرند که همیشه هم مفتضح می‌شوند و ملت ایران در همه زمینه‌ها به آنان پاسخ محکم می‌دهد.

او افزود: مثلا در ماه رمضان گفتند چرا در‌های مسجد را می‌خواهند باز کنند در حالی‌که سلامت مردم تامین شد آبروی خودشان رفت؛ در محرم هم همین را گفتند و چیزی نشد. موقع باز کردن بازار از جان و نان مردم گفتند و دیدند که هم از جان و هم نان مردم محافظت شد. این روز‌ها دنبال بحث آموزش بودند خیلی عصبانی و ناراحتند که کشور در مسیر درست پیش می‌رود و مردم به حرف‌های واهی آنان توجه نمی‌کنند و با کمال اطمینان راه خود را می‌روند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند سال سختی است و همه باید دست هم را بگیریم؛ از همه آنانی که قلم، تریبون و بیان در اختیار دارند انتظار دارم در این سال سخت مراقب باشند.

در انتخابات انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید

روحانی تصریح کرد: می‌دانم باید مواظب منافع ملی‌مان باشیم و می‌دانم مراقب انتخابات باشیم و اینکه برخی دارند کمربند را برای انتخابات سفت می‌کنند. ان شاء الله انتخابات خوب و با رقابت خواهیم داشت، اما در این فضا انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید، چون تحریف حقایق گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس جمهوری خواستار پرهیز از سیاه نمایی شد و گفت: در این مدت کار بزرگی انجام شد؛ این هفته بیست و سومین هفته‌ای است که افتتاح ملی خواهیم داشت. این روند افتتاحیه در پنجشنبه‌ها تا پایان سال ادامه می‌یابد.

او اضافه کرد: همین امروز تعاونی‌ها افتتاح بزرگی خواهند داشت و ۳۸۳ طرح تعاونی با ارزش ۱۸ هزار میلیارد و با ۲۶ هزار نفر اشتغال جدید در کنار این طرح‌ها افتتاح می‌شود.

روحانی گفت: در این مدت با وجود همه مشکلات و تحریم تا جایی که توانستیم به واحد‌های صدمه دیده، وام دادیم. در ودیعه مستاجرانی که با ودیعه و اجاره مشکل داشتند، کمک کردیم. تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد تا از این سهام استفاده کنند.

او با بیان اینکه بورس فراز و نشیب دارد و نباید کوتاه مدت به آن نگاه کرد، اظهار کرد: تاکید ما به مسولان بورس این است از سرمایه مردم مراقبت کنند. از همه تریبون‌دار‌ها می‌خواهم مردم را یاری کنند و اجازه ندهیم اگر فضایی به وجود آمده آن فضا را دچار مشکل و سختی کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفاه روستاییان گفت: اینکه شرایط عضویت در صندوق بیمه برای ۱ میلیون و۴۰۰ هزار خانواده روستایی آماده شده، یعنی یک رفاه و اطمینان جدید و یک آینده خوب برای روستاییان و اینکه روستاییان هر روز از لحاظ آب، برق، تلفن، راه، جاده، آموزش و درمان در رفاه بیشتر قرار می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: این جزو افتخارات دولت و کشور است که در این شرایط خاص به روستاییان کمک می‌کنیم و کاری می‌کنیم تا از رفاه بیشتری برخوردار باشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سال ۹۹ را با وجود همه مشکلات سال جهش تولید می‌دانیم و از همه مسئولان می‌خواهیم رونق تولید و جهش تولید را یک هدف بزرگ قرار دهند تا شاهد حرکت خوب در زمینه تولید و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

رئیس جمهوری یادآور شد: جمعیت، درآمد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است و این یعنی مردم تحت تاثیر تحریم و کرونا نیستند و با رعایت پروتکل بهداشتی همه توان خود را برای توسعه کشور به کار گرفتند و می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۰:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا دلت خوشه ها.... آدم بی پول مدرک دار به چه درد می خوره...می خواهی چند سال دیگه حرص بخوریم و بعد سکته کنیم بمیریم حالا چند روزی ایشان کمک می کنند زودتر راحت بشیم سخت نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
اینهمه دیپمله تا لیسانس و فوق لیسانسه بیکار در کشور داریم حالا چی شده در شرایط خطرناک کنونی آموزش حضوری مهم شده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
زیر ساخت های آموزش مجازی را نمی توانید تقویت کنید که موجب به خطر انداختن جان قشر فرهنگی و محصلین شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چرا در مورد بازگشایی مدارس وزیر بهداشت اظهار نظر نمی کنند اما در مورد عزاداری ها و مسافرت ها موضع گیری می کردند
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۷:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
خودشون با ماسکهای چند لایه و ویدئو کنفرانس مواظبن تا کرونا نگیرن ولی بچه های مردم باید برن در شرایط قرمز و بحرانی در کلاس حضوری شرکت کنن بدون کوچکترین امکانات. خیلی دانش آموزان روستایی توان تهیه ماسک رو ندارن.آقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
جون مردم براتون اهمیت نداره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تورو خدا بسه دیگه گناه این ملت چیست چرا اینقدر اذیت میکنی جیب ۵۲میلیون نفر در بورس را خالی کردین ملت را به خاک سیاه نشوندی بنزین را۳هزار کردی گفتی صبح جمعه فهمیدم بسه دیگه نای نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دکتر جمعه ، از شنبه چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
به همین هوا باش آمریکا برگرد هنوز امید داری سرمایه های مردم در بورس فقط جیب دولتی ها و دوریهاشون پر کرده انشالله روزی بشه برای تمام کارهایی که باید برای مردم انجام می دادید که ندادید در دادگاه علنی جوابگوی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آن گشایش اقتصادی که گفتی چه شد؟ قیمت پراید یا قیمت دلار؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۱۹:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
نصیحتت به مسئولین بورس از جنس همان نصیحتت به وزارت صمت درباره گرانی خودرو هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۹:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
موقع انتخابات یادت رفته خودت میگفتی آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که ..... ؟! حالا دوره خودت تموم شده میگی توقعات را بالا نبرید؟! عجب رویی دارم من؟!
Germany
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه دولت فعلی ایران اهرام فشار ایران را از دست داد.
اخر چرا قلب راکتور تحقیقاتی آب سنگین را با سیمان پر کردید؟؟؟
چرا؟؟
شما در تاریخ ایران مسئولید.
پرجام شما هیچ دستاوردی نداشت بجز بدبختی برای نسل فعلی و اینده ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چقدر هم در بوق و کرنا کردند. بر جام برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
ول کن بابا گوشت کیلو چنده؟
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۷:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اینو قشنگ اومدی حسن جون
" اما در این فضا انتظارات را بی‌جهت بالا نبرید و حقایق را تحریف نکنید، چون تحریف حقایق گناهی بزرگ و نابخشودنی است"
این جناب راس میگه چرا با تحریف و وعده از مردم رای گرفتن من این بار به ایشون رای میدم
ببینین چقدر خوبه
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۱۷:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تو دوران ریاست جمهوریت یه نسل کشی کم داستی که اونم داری انجام میدی...
وای بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این سال آخریه میخواد خودشو تو گینس به ثبت برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
ما بجز گرونی مشکل کرونا هم داریم ..اگه کرونا مهار کرد کلیه اجناس برد ل دوسال پیش اوقت باید اسمش ثبت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تو دیگه چی میگی تو ویدئو کنفرانستو بده یه وقت کرونا نگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
گشایش گشایش دکتر گشایش



از این به بعد روحانی رو به عنوان دکتر گشایش میشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
گشابش هم از خانواده کلید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
امیدوار بود آدمی به خیر کسان

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
کاش حرف نزنه اصلا...هیچی نگه اوضاع بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
مردم خودتون انتخابش کردین غیر از اینه
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۱۶:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روحانی انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه...خبر از گرونی تورم نداره که گل و بلبل حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۱۶:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روحانی انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه...خبر از گرونی تورم نداره که گل و بلبل حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چقدر ما بدبخت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چقدر ما بدبخت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
فاتحه بورس خوانده شد چون قرار روحانی حمایت کنه اقا جان میشه کاری به بورس و سهامداراش نداشته باشی میشه ما رو به حال خودمان رها کنی ما نخوایم شما قدم برای بورس برداری چه گلی باید سرمان بگیریم..بیچارمان کردی دیگه چی میخوای از جونمان
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تبسنج بده به مدارس عشایری حداقل
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۱۵:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگه حضوری زنگ آغاز سال تحصیلی رو زده بودی حرفتو باور میکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
وقتی میگه مسئولان بورسی از سرمایه های مردم حفاظت کنند ، یعنی فاتحه بورس رو بخون
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۵:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بیخیال بورس شو حسن
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۵:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
جناب آقای رئیس جمهور شما که اعتقاد به آموزش حضوری دارید چرا خودتان در هیچ جایی حضوری تشریف نمی برید ،
Iran (Islamic Republic of)
monfaredman
۱۴:۴۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آهان تا دیروز "مردم بیان تو بورس" الان مسولان بورس مراقبت کنند هاا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بس کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
گشایش اقتصادی=بدبختی اقتصادی
باید همه حرفا رو برعکس کرد
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۴:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
از وقتی همین آقا برا بورس صحبت کرد بورس رو به هم ریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
ما هر روز برات دعا میکنیم . روزی نیست که نتایج تدابیر حکیمانتو احساس نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۳:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
باشه از سرمایه های مردم مراقبت می کنیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
همش میگه شنبه شنبه شنبه . بسه دیگه
آخرین اخبار