مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ وقف در این استان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ مورد وقف در این استان ثبت شده است.

ثبت ۶ مورد وقف در ۵ ماهه نخست امسال در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶ مورد وقف به ثبت رسیده است گفت: ارزش موقوفه‌های امسال ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۲ مورد از آن‌ها در همدان، یک وقف در ملایر و ۳ وقف در شهرستان بهار ثبت شده است.

او افزود: نیات واقفان از ایجاد این موقوفه‌ها تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت، کمک به مستمندان و برگزاری آیین‌های مذهبی شامل شادی و عزاداری برای ائمه اطهار (ع) است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان جدیدترین موقوفه یک منزل مسکونی با ارزش ۸ میلیارد تومان است که از سوی یک بانوی همدانی با نیت ساخت خانه سالمندان وقف شده است .

حاجی زین العابدینی ادامه داد: خدمات دارو و درمان، مجالس روضه خوانی و کمک به مدارس علوم دینی، مساعدت به نیازمندان و محرومان و تقویت دانش آموزان و مدارس را از بیشترین نیات واقفان استان برشمرد و افزود: در اجرای نیات واقفان دقت می‌شود تا مطابق خواسته آن‌ها عمل شود.

همدان از استان‌های غنی در حوزه وقف است و طبق آمار ثبت شده در سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه از ۸۳۳ موقوفه درآمدزا و انتفاعی برخوردار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.