معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان می توانند با رعایت نکات بهداشتی بدون نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

شهاب معینی مستوفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به این که رای دهندگان حتما برای شرکت در انتخابات از ماسک استفاده کنند گفت: این افراد بعد از دادن رای خود، محل رای گیری را سریع ترک کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با توجه به این که  افراد از دست دادن و روبوسی با دیگر افراد جلوگیری کنند افزود: فاصله اجتماعی ۱ تا ۲ در در ورودی ها، خروجی و صف‌های نوبت گیری در شعب اخذ رای حاضر شوند.

مستوفی با اشاره به این که باید  مردم از خودکار شخصی استفاده کنند، گفت: رای دهندگان ژل یا محلول ضد کننده عفونی را برای ضدعفونی دست‌ها قبل و بعد از رای دادن به همراه داشته باشند.

او افزود: شرکت کنندگان از به همراه بردن کودکان و خردسالان به شعب اخذ رای خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که اخذ اثر انگشت در فرایند‌های مختلف انتخابات ممنوع است، گفت: شهروندان هنگام عطسه و سرفه کردن از دستمال یک بار مصرف استفاده کنند.

مستوفی افزود: سالمندان، مادران باردار، افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای دیابت، فشارخون بالا، آسم، بیماری‌های قلبی و عروقی و... درشعب اخذ رای خلوت و کم تراکم حضور پیدا کنند تا با مشکل موجه نشوند.

انتهای پیم / ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.