امام جمعه اصفهان گفت: اینکه امروز شاهد هستیم بعضی از مردم نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شده‌اند یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تا حدودی هویت خود را از دست داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) اظهار کرد: علامت مؤمن پنج چیز است نخست تقوا در خلوت، دوم پرداخت صدقه در زمان قرار داشتن در تنگنای اقتصادی، سوم صبر در موقع مشکلات، خود نگه‌داری در موقع غضب و پنجم راست‌گویی در زمانی که راست گفتن به ضرر اوست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسؤولان باید قرارگاهی ایجاد کنند تا به طور استانی و جدی از امر به معروف و نهی از منکر حمایت به عمل آورند تا فعالیت‌های ستاد‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در کنار این قرارگاه ثمربخش واقع شود.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ما در استان اصفهان مخالف اهل بیت نداریم حتی غیر مسلمانان هم ضد اهل بیت نیستند و اکثراً دغدغه دینی دارند و بر این اصل می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

او در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: بر اساس روایتی از امام حسین (ع) با استوار ساختن امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم عمل به واجبات در جامعه را محقق سازیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: اینکه امروز شاهد هستیم مردم تا حدودی نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت شده‌اند یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هویت خود را از دست داده است.

در ادامه سردار جواد استکی اظهار کرد: هم اکنون در همه استان‌های کشور مجموعه‌های رهروان امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت‌اند و در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هم‌افزایی می‌پردازند.

مدیر مجموعه رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: این مجموعه از سال ۹۵ تاکنون بر این شد تا با روش‌های ایجابی و کمتر سلبی کمک به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کند.

او ادامه داد: مجموعه رهروان در چندین زمینه به فعالیت می‌پردازد که یکی از این زمینه‌ها یاوران معروف و ناظرین است، در این خصوص تاکنون اسامی هزار و چهارصد نفر ناظر ثبت شده که این افراد در اختیار مجموعه هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.